-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën C5 1.8i X Break
Søker du en bil med stort lastevolum er det få i mellomklassen som har mer å by på enn Citroën C5 Break.
Først publisert i BIL 12 - 2002.
Stor bil, moderat pris – den billigste C5 stasjonsvognen gir uten tvil mye bil for pengene, og kan du nøye deg med 1,8-litersmotoren har du her en staselig bil både når det gjelder plass og utstyr. C5 med utstyrsnivå X er nemlig ingen sparemodell i tradisjonell betydning. Fjernstyrt sentrallås, elektriske vindusheiser foran, fireveis regulering av rattet, høyderegulering av førersetet og manuelt klimaanlegg i tillegg til 6 kollisjonsputer gjør at C5 har det du kan forvente i en bil rundt 250.000 kroner.
Citroëns hydrauliske fjæring sørger for god komfort over store ujevnheter, men er mindre imponerende på de små og skarpe ujevnhetene. Støynivået er ikke blant de laveste, men lydbildet er behagelig og støy er ikke noe problem, i hvert fall ikke på piggfrie vinterdekk.
Den automatiske nivåreguleringen som ligger i det hydrauliske fjæringssystemet kommer godt med i en stasjonsvogn. Foruten at det fungerer som automatisk nivåregulering og kompenserer for tung last, gir det også mulighet til å redusere lastehøyden ved at bilen senkes. Denne funksjonen kan du styre fra bagasjerommet, og du kan senke bilen ca. 7 cm i forhold til normal høyde.
Bagasjerommet er rommelig og ryddig. Bakhjulsopphenget er kompakt, og bagasjerommet er 113 cm bredt på det smaleste. Høyden under gardinen er 48 cm, mens det opp til laveste punkt i taket er 81 cm. Legger du ned bakseteryggen øker du lengden fra 110 til 173 cm. Baksetets sitteputer vippes opp mot forseteryggene; vil du utnytte lengden helt frem til forseteryggen kan du vippe ut sitteputen. Monterer du rullenettingen på bakseteryggen får du ikke lagt ned den bredeste delen av seteryggen uten å ta av rullenettingen først. Bakruten kan åpnes separat og du har dermed tilgang til bagasjerommet uten å måtte åpne bakluken.
C5 1.8 Break er kanskje ikke den mest motorsterke bilen i klassen og den gir overraskende nok heller ikke det luksuriøse preget vi hadde ventet, men du får likevel mye bil for de drøyt 250.000 forhandleren forlanger.
CITROËN C5 1.8i X Break:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1749 ccm. Effekt: 85 kW (115 hk) v/5500 o/min. Dreiemoment: 160 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/65HR15.
Mål: Lengde: 475,6 cm. Bredde: 177,0 cm. Høyde: 151,2 cm. Akselavstand: 275,0 cm. Sporvidde f/b: 152,8/149,3 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1446 kg. Tillatt totalvekt: 1971 kg. Maks vogntogvekt: 3271 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 565 liter (VDA).
Tankvolum: 66 liter.
Aks. 0 – 100: 11,5 sek
Toppfart: 193 km/t
Forbruk bykjøring: 1,08 l/mil
Forbruk landevei: 0,62 l/mil
Forbruk snitt: 0,79 l/mil
CO2-utslipp: 187 g/km
Pris: kr. 249.900,-
Forbruk i følge 99/100/EU.