-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volvo C70: Svensk mjukvare
På svensk heter dataprogramvare mjukvara. Volvos cabriolet er også en svensk mjukvare.

Først publisert i BIL 7 - 2004.
Volvo C70 har vært med oss noen år, men den ser fortsatt godt ut. Coupeen produseres ikke lengre, men siden etterfølgeren C50 er et par år unna kan du fortsatt skaffe C70 cabriolet. Dette er en fireseter med stofftak, og motorvalget står mellom to rekkefemmere på enten 2 liter og 163 hester eller 2,4 liter og 200 hester. Vi har kjørt den minste.
Denne cabrioleten er faktisk en fullverdig fireseter, hvor voksne godt kan innta baksetene. Når taket felles ned – elektrisk selvfølgelig – må automatgearet stå i park og håndbrekket dras til. Altså er det ikke mulig å cruise forbi en fullpakket busstopp mens kalesjen rolig pakkes ned, slik som på Saab 9-3 Cabriolet. Og bra er det, vil noen si. Kalesjen pakkes ned i eget rom over bagasjerommet, og det er ikke mye brukbar plass igjen der bak.
Det er meget komfortabelt bak rattet i C70, og lett å finne seg til rette. Og ute på veien er komforten god så lenge farten er moderat. Men skulle du bli fristet til å kjøre litt friskt, noe den overhodet ikke legger opp til, forsvinner godfølelsen og komforten som dugg for solen. Karosseriet vrir seg, dekkene sliter med å finne grep, og styringen gir lite informasjon om det som foregår.
Med automatkassa blir det heller ikke særlig aktiv kjøring, den er av den trege sorten som tenker seg vel og lenge om før den skifter gear. Som komfortabel toppløs landeveiscruiser, for eksempel på Californias highway, gjør den nok livet lettere. Sånn sett kan man klare seg lenge med den minste motoren, og heller pøse på med ekstrautstyr fra komfortutvalget.
Volvo C70 2.0t aut.
Pris: kr. 502.900,-
Motor: 5-sylindret rekkemotor. 1984 ccm. 120 kW (163 hk) v/5100 o/min. 230 Nm v/1800-5000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 471,6 x 181,7 x 143 cm. Akselavstand: 266,4 cm. Egenvekt m/fører: 1705 kg. Tillatt totalvekt: 2030 kg.
Bagasjerom: 223 liter (VDA).
Tankvolum: 68 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 10,7 sek
Forbruk blandet kjøring: 1,06 l/mil
CO2-utslipp: 253 g/km
Konkurrenter: Saab 9-3, Audi A4, BMW 3-serie.