-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes-Benz CLE
Ny sportsbil – fire varianter blir to
Mercedes har nå presentert sin nye CLE. Som et element i merkets omstillingsstrategi skal den erstatte fire tidligere modeller.
Mercedes reduserer antall nisjemodeller, og i dette tilfellet velger de å erstatte todørsutgavene av C- og E-Klasse med én ny felles modell. Foreløpig er det CLE Coupé som er vist, men vi får også et par bilder av CLE Cabriolet som ligger noen måneder senere i lanseringskøen.
Det er ganske nøyaktig to år siden vi presenterte spionbilder av denne modellen.
Nykommeren har elementer fra både nye C- og E-Klasse, men med hensyn til størrelse og teknologi er den mest lik E-Klassen.
Med en lengde på 485 cm, en bredde på 186 cm og en høyde på 143 cm er den cirka ti centimeter lengre enn C-Klasse Coupé.
Spesielt fremhever Mercedes at akselavstanden er strukket med 25 mm slik at det blir vesentlig bedre baksetekomfort med 72 mm ekstra benplass. Bagasjeromskapasiteten er økt med 60 liter, og for dem som er opptatt av slikt – den skal kunne romme tre golfbagger.
Designmessig er fronten lik den man finner på nye C-Klasse, men CLE fremstår som mer muskuløs takket være et lavere panser og slankere lykter. Det hjelper også på inntrykket at forhjulene er flyttet forover. Baklyktene tilsvarer de vi finner på nye GLC Coupé.
Interiøret er ganske direkte overført fra den nye C-Klassen med et 12,3-tommers flytende instrumentdisplay og en 11,9-tommers vertikal infotainment-skjerm. Bilens sportslige og luksuriøse egenskaper markeres med sportsratt med flat bunn, unike sportsseter og et standard lydanlegg fra Burmeister med 17 høyttalere.
Foreløpig er det ikke så mye tekniske detaljer å finne, men Mercedes sier samtlige motorer blir elektrifisert (trolig mildhybrid), det blir et utvalg firesylindrede mens toppmodellen CLE 450 4Matic får en 3-liters rekkesekser. Så vil selvsagt AMG toppe med sine varianter – deriblant trolig en ladbar hybrid.
Vi får neppe se CLE Coupé på veien før tidlig i 2024, og Cab’en blir i beste fall klar til neste sommer. Du får ikke se noen av dem hos norske forhandlere, om ikke de henter inn biler fra utlandet, for hos Bertel O. Steen er det med få unntak kun elbiler som selges fremover.