-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bergheim tjente godt på fartssperrepåbudet
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp dette årsnummeret om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.
Sist ut på BilNorge er Gunnulf Bergheim, eier av Bergheim Support og Bergheim Autosalg som er importører, distributører og hovedforhandlere i Norge av Cadillac, US-Chevrolet og Hummer, de to sistnevnte merker riktignok enn så lenge på pluss-siden av 3,5 tonns-grensen og derfor definert som lastebiler. Vi stilte Bergheim MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av eget merke i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: 8. For vi har virkelig gjort det bra i år, særlig mot slutten. Markedet i Norge for bilene våre har i seg selv vært godt, men varselet om innføring av fartssperre på biler over 3,5 tonn fra nyttår har virkelig satt fart i salget, særlig på biler med de kraftigste motorene.
2) Hvilken bilmodell av egne merker er din personlige favoritt?
Svar: Den nye Cadillac SRX. En fantastisk SUV som til og med har enorm lasteplass – det kan man jo ikke si om alle biler i denne kategorien. Også bilens fremkommelighet, krefter og komfort påkaller superlativer – de må bare oppleves!
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Ikke mye, i hvert fall ikke umiddelbart. De allerede innførte, konkretiserte kravene til merkeforhandlere har allerede satt en standard som gjør at det ikke er bare-bare for nye aktører å hive seg inn på markedet. Man må ikke minst også ha serviceapparatet i orden. Vi har heller ikke sett noen framgang hos parallell- og gråimportører som kan sammenlignes med vår. Utenlandske investorer tror jeg lite på hva våre merker angår.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens årsnummer 2005, som utkommer i januar.