-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bergheim tjente godt på fartssperrepåbudet
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp dette årsnummeret om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.

Sist ut på BilNorge er Gunnulf Bergheim, eier av Bergheim Support og Bergheim Autosalg som er importører, distributører og hovedforhandlere i Norge av Cadillac, US-Chevrolet og Hummer, de to sistnevnte merker riktignok enn så lenge på pluss-siden av 3,5 tonns-grensen og derfor definert som lastebiler. Vi stilte Bergheim MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av eget merke i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: 8. For vi har virkelig gjort det bra i år, særlig mot slutten. Markedet i Norge for bilene våre har i seg selv vært godt, men varselet om innføring av fartssperre på biler over 3,5 tonn fra nyttår har virkelig satt fart i salget, særlig på biler med de kraftigste motorene.
2) Hvilken bilmodell av egne merker er din personlige favoritt?
Svar: Den nye Cadillac SRX. En fantastisk SUV som til og med har enorm lasteplass – det kan man jo ikke si om alle biler i denne kategorien. Også bilens fremkommelighet, krefter og komfort påkaller superlativer – de må bare oppleves!
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Ikke mye, i hvert fall ikke umiddelbart. De allerede innførte, konkretiserte kravene til merkeforhandlere har allerede satt en standard som gjør at det ikke er bare-bare for nye aktører å hive seg inn på markedet. Man må ikke minst også ha serviceapparatet i orden. Vi har heller ikke sett noen framgang hos parallell- og gråimportører som kan sammenlignes med vår. Utenlandske investorer tror jeg lite på hva våre merker angår.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens årsnummer 2005, som utkommer i januar.