-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Cadillac CTS: Amcar etter EU-mal
Tilnærmet sportslige kjøreegenskaper og beskjedne ytre mål – Caddie er ikke hva det var. Nei, nå har den appell til de fleste.

Først publisert i BIL 10 - 2004.
Vi må bare venne oss til det, Cadillacs nye modeller heter noe på tre bokstaver, XLR-roadster, SRX-suv og CTS-sedan. Sedanen er fullverdig familiebil på alle måter, motorkraft for far, et hav av baksete for to unger og bagasjeplass for ukritisk pakking av bagasje for mor. En tradisjon har Cadillac vært tro mot, designen er særpreget. Markante linjer og skarpe vinkler preger både eksteriør og interiør, og med en front – tør vi si brautende og maskulin uten å få amcar-elskere på nakken – som gjør slektskapet med en 1953 Eldorado verdig.
Fortsatt er komforten satt i høysetet, du har cruiser-følelsen til stede i fullt monn, men CTS viser seg fram med et så vidt sportslig oppsett på hjuloppheng med tilhørende fjærer og dempere at vi drister oss til å si at kjøreegenskapene er formet etter europeisk mal. Støydempingen mot hjul og motor er meget god.
Vi savner gearindikator på instrumentpanelet, en vanesak javel, men i alle andre posisjoner enn Drive må du kikke ned på gearspaken hvis du er i tvil om hvilket gear som ligger inne. En meget positiv detalj: Sikkerhetsbeltet er festet i seteryggen, ikke på dørstolpen. Dermed sitter beltet perfekt over skulderen uansett om du er stor eller liten, og uansett om sidepassasjeren sitter eller vil legge seg tilbake for å hvile underveis.
Cadillac CTS 3.2 Sport Aut.
Pris: kr. 678.900,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 3175 ccm. 160 kW (218 hk) v/6000 o/min. 300 Nm v/3400 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 483 x 180 x 144 cm. Akselavstand: 288,0 cm. Egenvekt m/fører: 1728 kg. Tillatt totalvekt: 2125 kg.
Dekk: 225/55VR16.
Bagasjerom: 420 liter (VDA).
Tankvolum: 68 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 7,7 sek
Toppfart: 230 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,17 l/mil
CO2-utslipp: 276 g/km