-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ren Cadillac
Provoq er Cadillacs bidrag til renere luft. Men foreløpig er den kun et luftslott.
Crossover
Den er en hydrogendrevet brenselcelle som sørger for at Provoq kan forlytte seg, og bilen er bare ett av mange GM-eksempler på alternative drivlinjer på den kommende Detroit-utstillingen. Konseptbilen faller inn i den romslige betegnelsen crossover, og den har flere av Cadillacs karakteristiske særtrekk.
Akselavstanden er 280 cm og bilens totale lengde 483 cm. På amerikansk betyr det mid-size. Plattform og en rekke komponenter kan deles med Saab 9-4X dersom disse to modellene etter hvert går fra konsept- til produksjons-stadiet.
Hydrogen og strøm
Provoq har GMs femte generasjon brenselcelle, og sammenlignet med forgjengeren er størrelsen på denne redusert med en tredel. En 70 kW elektrisk motor driver forhjulene mens hvert av bakhjulene drives av en 30 kW motor. Det gir bilen en 0-100-aks på 8,5 sekunder og en potensiell toppfart på 160 km/t.
Hydrogenet lagres i to 10.000 psi trykktanker – hver med en kapasitet på 6 kg. I tillegg kan lithium-batteriene lades fra strømnettet slik at du starter hver morgen med fulle batterier.
Det er ikke utenkelig at en bil med Provoqs linjer finner veien til samlebåndet, men da med langt mer tradisjonelle drivlinjer enn denne prototypen er utstyrt med.
GM-fabrikken i Mexico som skal stå for produksjonen av Saab 9-4X, tar nok gjerne på seg å bygge en Cadillac på samme bånd.