-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cadillac til Europa igjen
Plutselig har de begynt å ansette hos GM-importøren i Zürich. Dette skjer samtidig som merket forteller at de har en elbil på beddingen.
Cadillac (og Corvette) har levd en skyggetilværelse i Europa i mange år nå. Men de har vært til stede gjennom et kontor i Sveits og en og annen forhandler – kanskje først og fremst i Tyskland.
Aktiviteten har vært ganske slapp da. Dersom du virkelig MÅTTE ha en ny Corvette, hadde det nesten vært enklere å kjøpe den direkte fra en amerikansk forhandler, enn gjennom det som er tilbake av nettet.
Skriv inn Cadillac.eu, og du kommer frem til en side der du kan velge NORWAY, og går du dit får du fire forbindelser. Bare to av dem er oppført med nettadresse og en av dem er til et firma som definitivt er nedlagt.
Ting må med andre ord poleres litt hvis de igjen – for n’te gang – har tenkt seg til Europa.
Og det virker altså slik.
De har hatt en sjef for Marketing og Product Planning, Martin Siegenthaler. Han blir nå flyttet til en ny stilling som sjef for Customer Experience og E-Commerce.
Caspar Winkelmann heter han som overtar marketing. Han komme fra en lang bilkarriere, blant annet for Fiat og Alfa Romeo i Sveits.
Det kan vel være de nye produktene som forårsaker den nye aktiviteten. Chevrolets nye Corvette C8, den med 500 hester rett bak ørene dine, er en jeg virkelig kunne tenke meg å leke med en dag.
Det er ikke noe i spesifikasjonene som sier at den burde føle seg mindreverdig hvis den kom til å dele en garasje full av Ferrarier eller Lamborghinier.
Men det er nok den kommende Cadillac Lyriq (jeg har en følelse av at dette er et modell-navn Skoda gjerne skulle ha lagt vantene på) som Generalen virkelig ser muligheter for.
Riktignok kommer den ikke før langt uti 2022, men det betyr jo at de har litt tid til å få opp et nytt nettverk.
De sier at den vil se ut nesten helt som den de nylig viste ved en forhåndspresentasjon, og den forteller i hvert fall at Cadillac har funnet en helt ny vei fremover. Kanskje først og fremst på grunn av lysbruken.
Solide vertikale lamper, men med både horisontale lysstriper og masse trick-lys både foran og bak. Logoen som lyser opp, for eksempel, eller hele grillen som blunker muntert til deg når du nærmer deg.
Den batteriteknologien som vises nå (som selvfølgelig kan endre seg mye på to år) er den som GM kaller Ultium – her gir den en rekkevidde på nordsiden av 500 kilometer. Det er også snakk om et tyngdepunkt som 10 cm lavere enn i dagens XT5 (som er samme størrelse).
22-tommers hjul, 50/50 vektfordeling, to- eller firehjulsdrift og muligheter for lading med «mer enn 150 kW» tyder på at denne skal bli spekket for å møte konkurransen uten spesielle handicap.