-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
100 nye Cadillacs i Norge i år?
Etter at Cadillac Europe B.V. flyttet til nye kontorer i Houten i Nederland 3. november i fjor, har det ikke vært helt enkelt å få ut av selskapet hvilket salgsvolum de forventer i Norge på Chevrolet og Cadillac i 2004. Av denne grunn kom ikke disse merkene med i MotorBransjens og YrkesBils spesialutgaver med bilimportørintervjuer tidligere i år.

Og hvilke tall får vi høre? 500 Chevrolet trucks og tilnærmet 100 Cadillac personbiler, sies det nå fra ansvarlig hold. Dette er mildt sagt oppsiktsvekkende tall. For til sammenligning ble det i 2003 solgt 7 Cadillac og 8 Chevrolet personbiler pluss 10 Chevrolet vare under 3,5 tonn, og 827 Chevrolet over samme vektgrense.
Vi kan forstå at ambisjonene over 3,5 tonn senkes drastisk (deres første anslag lød på 400 biler) slik importørbildet nå ser ut, men en multi-økning av personbilsalget med de samme vilkårene får oss til å tro at Nederland overhodet ikke aner hvordan Norge ser ut - verken når det gjelder bilavgiftsystemet, gjennomsnittlig kjøpekraft eller demografi.
Riktignok heter det at I prinsippet har alle tidligere Chevrolet-forhandlere signert nye kontrakter med Cadillac Europe for Chevrolet. Noen av forhandlerne vil også lansere nye Cadillac-modeller. Deler vil bli bestilt, distribuert og solgt via de samme kanaler som før, og sentrallageret for Europa er fortsatt GM/Saab-lageret i Sverige.
Ikke mye informasjon å hente her sammenlignet med andre bilimportører, nei! Selv Seat i Sverige røper flere detaljer om sine planer for Norge enn dette herre her.
Vi ser helhjertet frem til at GMs regionale kontor i Norge blir operativt, selv om vi heller ikke her har hørt noen annen fremdriftsplan enn at det vil komme. I mellomtiden kan konkurrentene ta mål av seg til å rive førsteplassen fra Chevrolet i segmentet 3,5 - 7,5 tonn. Et par år til med tilsvarende prosentvise salgsmål-reduksjoner, så