-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
100 nye Cadillacs i Norge i år?
Etter at Cadillac Europe B.V. flyttet til nye kontorer i Houten i Nederland 3. november i fjor, har det ikke vært helt enkelt å få ut av selskapet hvilket salgsvolum de forventer i Norge på Chevrolet og Cadillac i 2004. Av denne grunn kom ikke disse merkene med i MotorBransjens og YrkesBils spesialutgaver med bilimportørintervjuer tidligere i år.
Og hvilke tall får vi høre? 500 Chevrolet trucks og tilnærmet 100 Cadillac personbiler, sies det nå fra ansvarlig hold. Dette er mildt sagt oppsiktsvekkende tall. For til sammenligning ble det i 2003 solgt 7 Cadillac og 8 Chevrolet personbiler pluss 10 Chevrolet vare under 3,5 tonn, og 827 Chevrolet over samme vektgrense.
Vi kan forstå at ambisjonene over 3,5 tonn senkes drastisk (deres første anslag lød på 400 biler) slik importørbildet nå ser ut, men en multi-økning av personbilsalget med de samme vilkårene får oss til å tro at Nederland overhodet ikke aner hvordan Norge ser ut - verken når det gjelder bilavgiftsystemet, gjennomsnittlig kjøpekraft eller demografi.
Riktignok heter det at I prinsippet har alle tidligere Chevrolet-forhandlere signert nye kontrakter med Cadillac Europe for Chevrolet. Noen av forhandlerne vil også lansere nye Cadillac-modeller. Deler vil bli bestilt, distribuert og solgt via de samme kanaler som før, og sentrallageret for Europa er fortsatt GM/Saab-lageret i Sverige.
Ikke mye informasjon å hente her sammenlignet med andre bilimportører, nei! Selv Seat i Sverige røper flere detaljer om sine planer for Norge enn dette herre her.
Vi ser helhjertet frem til at GMs regionale kontor i Norge blir operativt, selv om vi heller ikke her har hørt noen annen fremdriftsplan enn at det vil komme. I mellomtiden kan konkurrentene ta mål av seg til å rive førsteplassen fra Chevrolet i segmentet 3,5 - 7,5 tonn. Et par år til med tilsvarende prosentvise salgsmål-reduksjoner, så