-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Muskelkrigen lever fortsatt
Hvis du tror miljø er det eneste på agendaen hos bilprodusentene for tiden, må du tro om igjen. Chevrolet lanserer nå sin kraftigste cabriolet noensinne.
For noen dager siden omtalte vi Chevrolet Camaro ZL1 som hadde tatt seg rundt Nordsløyfa på raske 7:41,27. Når bilutstillingen i Los Angeles åpner om noen uker, står en toppløs utgave av bilen klar for lansering.
Se video: Camaro ZL1 rundt Nordsløyfa
Camaro ZL1 har en komporessormatet 6,2-liters V8 som varter opp med 580 hester og et dreiemoment på 754 Newtonmeter. Dermed, sier Chevrolet, er den kraftigere enn mange eksklusive 2+2 ikoner, og nevner som eksempler:
- Aston Martin DB9 Volante – 470 hk
- Mercedes SL63 AMG – 518 hk
- Porsche 911 Turbo S – 530 hk
- Ford Shelby GT500 – 550 hk
Sistnevnte er nok viktig med tanke på lokalmarkedet. Og de andre er vesentlig dyrere enn en ”folkelig” Camaro.
Født åpen
Ifølge GM var Camaro tiltenkt rollen som cabriolet allerede fra starten av, og dermed er det få grep som er foretatt for å få den stiv og sikker nok.
Blant standardutstyret i Camaro ZL1 er Perfomance Track Management som først ble introdusert i Corvette ZR1. Det er et avansert system som integrerer Magnetic Ride, Launch Control, Traction Control og elektronisk stabilitetskontroll.
Konstruktørene lover nesten like gode ytelser i cabrioleten som i coupéen. Sistnevnte kommer på markedet om et års tid mens den lukkede versjonen er klar tidlig i 2012. I USA. Til oss kommer den neppe gjennom offisielle kanaler.