Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007
Toyota Camry 2007

Fornyet bestselger, også hybrid

Det går ikke upåaktet hen når Toyota fornyer sin bestselger på personbilfronten i USA. Men Europa må vær så god klare seg uten Camry. Så forskjellig er smaken.

Publisert Sist oppdatert

Gjennom en årrekke har Camry toppet personbilsalget i USA, på samme måte som Fords F-serie har vært bestselger blant truckene. 10 millioner Camry er produsert siden den første gang så dagens lys i 1983. Av disse har 65 % blitt solgt i Statene mens resten er fordelt på 104 andre land.

For kjedelig
Da sjette generasjon Camry nå ble lansert i Detroit, fikk de som bivånet seansen møte mer moderne linjer og en bil som har fått løftet sine kjøreegenskaper. Likevel er du ikke i tvil om at den fortsatt er en Camry.

- Amerikanerne er glade i sine Camryer, og selv om bilene har høy annenhåndsverdi, forblir mange av dem i slekta også etter at en nyere familiebil er innkjøpt. Mange synes at dagens Camry er litt for mye ”pappas bil eller ”smør og brød – ikke spennende nok. Det vil vi nå rette på, sa Toyotas talsmann da nykommeren ble vist.

God økonomi
Tre motoralternativer blir nå tilgjengelige. Innstegmodellen har den velkjente 2,4-liters fireren som yter 156 hk. Alternativene er en ny 3,5-liters V6 på 268 hk og en helt ny hybridmodell. Den yter 192 hester fra en kombinasjon av en 2,4-liters bensinmotor (147 hk) og elmotorer. Til sammen gir dette de samme ytelsene som dagens V6-motor med vesentlig reduksjon av forbruk og utslipp.

Interessen for hybridbiler er meget høy i USA for tiden, så trolig er dette en fornuftig investering for de som vil ha høyest mulig innbyttepris om 2-3 år.

Flere på gang
På Chicago-utstillingen som går av stabelen om noen uker, vil Camry også vises i Lexus-utgave. Da heter den ES med et tall bak. Og når vi først snakker om Chicago, kan vi jo nevne at de der også viser andre generasjon av sin Tundra truck. Godt vi har noe å se frem til.

Powered by Labrador CMS