-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen Caravelle 1,9 TDI, 8 seter
Er du lei av stableproblemer i trange personbiler? Da bør du se nærmere på nye Vokswagen Caravelle.
Først publisert i BIL 6 - 2004.
Forrige generasjon folkevognbuss hadde den påkostede Caravelle som personbilregistrert flaggskip, mens dagens Caravelle er en mindre påkostet utgave av nye VW Multivan. Vi kan nærmest kalle det en personbilregistrert Transporter. Men selv om bilen er mer nøktern enn toppmodellen, er det fortsatt en gedigen bil.
I forhold til Multivan skiller Caravelle seg ut med enklere interiør, plast på innsiden av dørene, samt ulakkerte støtfangere og speil. Mot et tillegg i prisen får man også her lakkerte fangere og speil. Caravelle kan leveres med diesel- eller bensinmotor. Vår bil hadde en 1.9 TDI-motor med 105 hester og et dreiemoment på 250 Nm. Ingen racerbil, men motoren jobber allikevel forholdsvis uanstrengt. Spaken for å betjene en femtrinns manuell gearkasse er montert på en konsoll på dashbordet og er svært lett å betjene.
Det store fortrinnet til bilen er den enormt rommelige plassen, samt at man sitter høyt og har god oversikt. Selv med åtte voksne personer er det godt med bagasjeplass igjen. Trenger man ikke alle sitteplassene kan de to radene med passasjerseter vippes fram, eller løftes ut fra bilen. Men de er tunge og krever mer enn én person når dette gjøres.
Vi har tidligere kjørt Multivan og oppfattet den som støysvak, Caravelle har noe mindre støyisolering og motorstøyen er mer hørbar enn vi setter pris på i en bil til nesten en halv million kroner.
Vokswagen Caravelle 1.9 TDI:
Pris: kr. 484.420.-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1896 ccm. 77 kW (105 hk) v/3500 o/min. 250 Nm v/2000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 489 x 190 x 196 cm. Akselavstand: 300 cm. Egenvekt m/fører: 1865 kg. Tillatt totalvekt: 3000 kg.
Dekk: 205/65R16.
Bagasjerom: 1210/4525 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 18,4 sek
Toppfart: 159 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,8 l/mil
CO2-utslipp: 216 g/km
Konkurrenter: Opel Vivaro, Mercedes-Benz Viano og Ford Transit.