-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Carnival i Detroit
Carnival har kanskje ikke vært den største Kia-suksessen her hjemme, rundt 150 som varebiler hver av de to siste årene, nesten ingen på hvite skilter. Nå er den nye klar, i produksjonsutgave.
Egentlig fikk vi beskjed allerede ved påsketider i fjor. Da viste Kia sin Sedona som såkalt konsept på Chicago-utstillingen. Selvfølgelig visste alle at dette var produksjonsutgaven. Men det varte helt til Detroit, før Kia slapp den i USA.
Den ser ganske tiltrekkende ut, på en minivan-standard-måte, og det påstås at den har større innvendig plass en noen av sine nærmeste konkurrenter (i USA er det Toyota Sienna og Dodge Caravan).
Om den heter mini i USA, så har den tross alt en 3,8-liters V6-motor med 240 hester. Vekten har, blir det sagt, sunket i forhold til den forrige, så den burde få litt bedre ytelse.
I USA er den priset til rett under 23.000 dollars, noe som gjør den til den rimeligste inngangsmodellen i dette segmentet. Skrapet er den ikke, katalogen snakker om 4.000 dollars fordel hva utstyr angår, i forhold til konkurrentene.
Det er ikke noe som tyder på at dette vil bli en prioritert bil for Europa.