-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Carnival i Detroit
Carnival har kanskje ikke vært den største Kia-suksessen her hjemme, rundt 150 som varebiler hver av de to siste årene, nesten ingen på hvite skilter. Nå er den nye klar, i produksjonsutgave.

Egentlig fikk vi beskjed allerede ved påsketider i fjor. Da viste Kia sin Sedona som såkalt konsept på Chicago-utstillingen. Selvfølgelig visste alle at dette var produksjonsutgaven. Men det varte helt til Detroit, før Kia slapp den i USA.
Den ser ganske tiltrekkende ut, på en minivan-standard-måte, og det påstås at den har større innvendig plass en noen av sine nærmeste konkurrenter (i USA er det Toyota Sienna og Dodge Caravan).
Om den heter mini i USA, så har den tross alt en 3,8-liters V6-motor med 240 hester. Vekten har, blir det sagt, sunket i forhold til den forrige, så den burde få litt bedre ytelse.
I USA er den priset til rett under 23.000 dollars, noe som gjør den til den rimeligste inngangsmodellen i dette segmentet. Skrapet er den ikke, katalogen snakker om 4.000 dollars fordel hva utstyr angår, i forhold til konkurrentene.
Det er ikke noe som tyder på at dette vil bli en prioritert bil for Europa.