-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Caterham snuser på fremtiden
Også Seven blir elektrisk
Caterham feirer 50, og fornyer seg hele veien. Ny eier (røtter i Japan), nytt hovedkvarter, grunnversjonen, Seven, får et elektrisk alternativ og det kommer en helt ny strømlinjet to-dørs coupé – elektrisk den også.
Først viser de en elektrifisert utgave av gamle Seven. Den de har bygget i femti år, etter at Lotus hadde bygget originalen i 15.
Ikke akkurat noen ungdom – men prøv å fortelle bilen det når du tar den med ut på landeveien! Dette er noe du ville trodd ikke var lovlig lenger, flere smiles per kilometer – både fra tilskuere og de som er om bord, enn i noen annen bil.
Så har de puttet 52 kWt batterier og en skreddersydd e-aksel fra Swindon Powertrain om bord. Da har vi 240 hester, toppfart på 200 og fire til hundre.
Men det mest imponerende: vi har en tomvekt som ennå ikke er kommet opp i 700 kg.
Colin Chapman hadde vært stolt av den.
Nå er det imidlertid ingen planer om å produsere akkurat denne, sier Bob Laishley. Dette er bare for å føle seg litt frem i el-landskapet sier han, samtidig som han legger ut en uklar skisse som viser profilen på selskapets neste bil.
Helt ulik noen Caterham vi har møtt før – her er det tak og ikke en eneste rett linje.
Dette ser ikke ut som noen tradisjon i det hele tatt – med mindre du antyder at det kanskje er preg av Ferrari Dino her da.
Ikke noe er i så fall bedre.
I øyeblikket telles bilen ned på hjemmesiden deres, midt i juli later til å være avdukingsdagen.
Og Laishley lover oss ekte vare:
– Alle fremtidige elbiler fra oss vil være tro mot Caterhams DNA: lett vekt, morsom å kjøre, og 100 prosent fører-fokusert.
Det er vel sannsynlig at til denne har også Swindon Powertrains hjulpet. De har hatt mye kontakt med originalprodusenter før, og har også hatt en del egne prosjekter. Elektriske Pagode-Mercedes for eksempel, eller original Mini på strøm.
En ny Caterham med Watt og Volt og Ampere sier vi heller ikke nei takk til.