-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Caterham snuser på fremtiden
Også Seven blir elektrisk
Caterham feirer 50, og fornyer seg hele veien. Ny eier (røtter i Japan), nytt hovedkvarter, grunnversjonen, Seven, får et elektrisk alternativ og det kommer en helt ny strømlinjet to-dørs coupé – elektrisk den også.
Først viser de en elektrifisert utgave av gamle Seven. Den de har bygget i femti år, etter at Lotus hadde bygget originalen i 15.
Ikke akkurat noen ungdom – men prøv å fortelle bilen det når du tar den med ut på landeveien! Dette er noe du ville trodd ikke var lovlig lenger, flere smiles per kilometer – både fra tilskuere og de som er om bord, enn i noen annen bil.
Så har de puttet 52 kWt batterier og en skreddersydd e-aksel fra Swindon Powertrain om bord. Da har vi 240 hester, toppfart på 200 og fire til hundre.
Men det mest imponerende: vi har en tomvekt som ennå ikke er kommet opp i 700 kg.
Colin Chapman hadde vært stolt av den.
Nå er det imidlertid ingen planer om å produsere akkurat denne, sier Bob Laishley. Dette er bare for å føle seg litt frem i el-landskapet sier han, samtidig som han legger ut en uklar skisse som viser profilen på selskapets neste bil.
Helt ulik noen Caterham vi har møtt før – her er det tak og ikke en eneste rett linje.
Dette ser ikke ut som noen tradisjon i det hele tatt – med mindre du antyder at det kanskje er preg av Ferrari Dino her da.
Ikke noe er i så fall bedre.
I øyeblikket telles bilen ned på hjemmesiden deres, midt i juli later til å være avdukingsdagen.
Og Laishley lover oss ekte vare:
– Alle fremtidige elbiler fra oss vil være tro mot Caterhams DNA: lett vekt, morsom å kjøre, og 100 prosent fører-fokusert.
Det er vel sannsynlig at til denne har også Swindon Powertrains hjulpet. De har hatt mye kontakt med originalprodusenter før, og har også hatt en del egne prosjekter. Elektriske Pagode-Mercedes for eksempel, eller original Mini på strøm.
En ny Caterham med Watt og Volt og Ampere sier vi heller ikke nei takk til.