-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sporty Cayenne Coupé
Porsche er ute og tester en ny utgave av Cayenne Coupé. I Norge vil den bli en nisjemodell for spesielt interesserte.
Av Porsche-modellene er det kun Taycan som har solgt bedre enn Cayenne hittil i år, og av 67 registrerte Cayenne er nok en vesentlig andel coupeen som kom ny på markedet i fjor.
I 2019 ble det ifølge OFV registrert 277 nye Cayenne, og det er liten tvil om at Norge skiller seg ut fra resten av verden med hensyn til hvilke drivlinjer folk velger.
259 av bilene var utstyrt med hybrid drivlinje mens kun 18 hadde bensinmotor. Hittil i år er fordelingen 66 mot 1.
Porsche tilbyr to plug-in varianter i serien – Cayenne Coupé E-Hybrid med 462 hestekrefter og supersterke Cayenne Coupé S E-Hybrid med hele 680 hester. Prisene ligger på henholdsvis 1,2 millioner og 2,3 millioner kroner.
Selv om prisene er utenfor rekkevidde for folk flest, kommer de gunstig ut i det norske avgiftssystemet når man sammenligner med biler uten lademulighet.
Toppmodellen er for eksempel 200.000 kroner billigere enn en Turbo med 550 hk, og på E-Hybrid sparer du 250.000 kroner sammenlignet med «innstegsmodellen» som «bare» har 340 hk.
Så modellen på disse bildene er nok mer aktuell i land utenfor Norge. Det er nemlig en Cayenne GTS.
GTS-modellene er rettet mot dem som ønsker en bil med fokus på sportslige egenskapene, men som fortsatt har komfort nok til lange turer. Og så har de en del detaljer som fremhever de sportslige sidene.
Legg blant annet merke til hekken. Prototypen har nye eksosrør plassert nærmere sentrum enn de øvrige modellene i familien, men her er dette forsøkt kamuflert ved å plassere dummy-rør fremhevet med blanke detaljer langs sidene.
Sentrale eksosrør er ett av kjennetegnene på GTS-modeller, sammen med kraftige bremser, samt at denne bilen har tilsvarende front som en Cayenne Coupé Turbo.
Det er usikkert hvilken drivlinje bilen er utstyrt med, men vi regner med den får en 2,9-liters V6 turbo tilsvarende den som sitter i Cayenne S. Der yter den 440 hk, men i GTS vil den få 470-480 hester for å tette gapet til Cayenne Turbo med 550 hk.
Med andre ord, omtrent på nivå med effekten i Cayenne Coupé E-Hybrid. Uten den samme avgiftsfordelen blir den noen hundretusen dyrere, og dermed forbeholdt en håndfull entusiaster med dype lommer.