-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

SPIONBILDER:
Bastard skjuler Porsches fremtid
Karosseriet våre fotografer kom over her er nye Macan, men innmaten er noe helt annet.
Bilen er en såkalt «mule» - muldyr på norsk, eller det vi kan kalle en bastard. For selv om skallet er nye Macan EV som skal på markedet neste år, er teknikken hentet fra en elbil som ligger vesentlig lenger frem i tid.
Porsche annonserte i våres at neste Cayenne blir elektrisk, og mye tyder på at det er en tidlig prototyp av den som skjuler seg i Macan-karosseriet her. Det er nemlig flere detaljer som skiller denne fra øvrige Macan-prototyper vi har sett tidligere.
Bilen har blant annet økt sporvidde, noe som avsløres av de utvidede skjermbuene. Vinkelen på frontruten er også annerledes, og akselavstanden er litt forlenget slik av bakakselen er skjøvet bakover.
Det er logisk at Porsche bruker en Macan EV for å skjule mekanikken i Cayenne EV, for begge er basert på VW-gruppens fleksible PPE plattform som er designet for premium elbiler.
Plattformen er fleksibel nok til å anvendes for både høye SUV-er og lave sedaner og stasjonsvogner. Den kommende Audi Q6 e-tron er også basert på denne.
I tilfelle Macan vet vi at den får en batteripakke på 98 kWt og en motor på hver aksel. Det er antydet en samlet effekt på rundt 600 hester på minst en av modellene.
Og siden Cayenne er større og tyngre er det sannsynlig at den vil tilbys med enda mer effekt. Porsche fortalte allerede i 2019 at de utviklet en drivlinje med fire elmotorer for presis styring av effekten til hvert hjul, og det er logisk at en slik løsning kan finne veien til Cayenne EV.
Da Porsche omtalte Cayenne EV i våres sa de at den lå etter en elektrisk 718 i løypa, og vi vet at sportsbilene er planlagt lansert i 2025. I tillegg omtalte de en større SUV med tre seterader som skal på markedet i 2027, og dermed snakker vi 2026 for Cayenne EV.
Som dagens Cayenne skal også neste generasjon bygges ved VW-gruppens fabrikk i Bratislavia, Slovakia, sammen med de fossile utgavene som nylig fikk ansiktsløft og tekniske oppgraderinger.
Porsche forventer at så mye som 80 prosent av salget deres vil bestå av elbiler innen vi bikker 2030, og deretter er det trolig kun 911 som vil bli tilbudt med bensinmotorer.
Nylig fikk vi også forsmak på en elektrisk hypersportsbil gjennom Mission X Concept.