-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Større utvalg av ladbare Cayenner
Av 228 nye Cayenne registrert hittil i år er 226 ladbare hybrider. Nå utvides utvalget.
Cayenne E-Hybrid er absolutt rimeligste alternativ i Cayenne-familien i dag, og selv med en prislapp på nesten 1,2 millioner er den Porsches nest mest solgte modell i Norge – kun slått av Taycan.
Les også: Porsche øker hybrid-utvalget for Panamera
Med en batteripakke på 17,9 kWt har den en elektrisk rekkevidde på inntil 48 kilometer (WLTP) som ifølge Porsche er en økning på 30 prosent fra forrige generasjon.
Dog er dette i korteste laget om regjeringens forslag til at nye plug-in hybrider må ha rekkevidde på 75 km for å oppnå maksimalt avgiftsfradrag vedtas.
Elmotoren Porsche integrerer i den 8-trinns automatkassen på Cayenne har en effekt på 100 kW (136 hk) og et maksimalt dreiemoment på 400 Nm og gir en toppfart på 135 km/t når den kjøres på ren eldrift.
Når sjåføren tråkker hardt på gasspedalen eller velger Sport eller Sport Plus kjøremodus trår en bensinmotor støttende til. I tilfellet Cayenne E-Hybrid er dette en turbo V6 med 340 hester som bidrar til en systemeffekt på 462 hk.
Toppmodellene Cayenne Turbo S E-Hybrid anvender en bi-turbo V8 som gir en systemeffekt på 680 hestekrefter. Her er den elektriske rekkevidden oppgitt til 42 kilometer.
De ladbare alternativene kan kombineres med begge Cayenne-variantene, SUV og Coupé.
Les vår prøvekjøring av Cayenne E-Hybrid
Les også: Ny Cayenne GTS med V8