-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er neste generasjon Cayenne
Ifølge våre kilder skal en ny generasjon Cayenne presenteres i løpet av 2017. Her er bilen på test hos broderfolket.
Mange Porsche-entusiaster ristet på hodet da Porsche lanserte sin første SUV sent i 2002, men Cayenne ble raskt Porsches bestselger i de fleste markeder.
I Norge økte Porsche-salget fra 23 biler i 2003 til 56 i 2004, men det var først da dieselutgaven ble lansert noen år sendere at Cayenne-salget virkelig tok av her. Og enda bedre ble det da andre generasjon kom på markedet i 2010.
Pop med SUV
Salget av Cayenne har vært stabilt høyt de siste årene, og selv om Macan har overtatt som bestselger, ble det ifølge OFV registrert 133 nye Cayenne i 2016, mot 186 Macan. Det totale Porsche-salget var 417 biler, så SUV-ene sto for 3/4 av totalen.
Et nytt løft følger trolig neste år, for da er tredje generasjon Cayenne på plass. Sannsynligvis får den sin verdenspremiere på bilutstillingen i Frankfurt til høsten, mens de første bilene kommer til Norge ved årsskiftet.
Enda lettere
Tredje generasjon Cayenne skal bygges på VW-gruppens MLB SUV-plattform. Denne benyttes allerede i nye Audi Q7 og Bentley Bentayga og vil også finne veien til neste generasjon Touareg og Lamborghinis kommende Urus.
Plattformen benytter en kombinasjon av aluminium, karbonfiber og høyfast stål som sørger for lav vekt uten at det går på bekostning av stivhet og stabilitet. Dagens Cayenne er cirka 200 kg lettere enn første generasjon, men etterfølgeren blir slanket ytterligere.
Designmessig henter nye Cayenne detaljer fra Panamera Sport Turismo Concept og lillebror Macan. Interiøret blir helt nytt og vil få mye til felles med nye Panamera som ble lansert i 2016.
Trolig vil Cayenne som i dag tilbys med V8 bensinmotorer samt V6 turbomotorer for bensin og diesel. Den norske favoritten blir med stor sannsynlighet en ladbar hybrid som kombinerer en V6 bensinmotor med elmotorer.