-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Porsche designer spesial-Cayenne
Porsche lanserer en spesialversjon av Cayenne. Men du må være rask på labben om du ønsker å sikre deg et av de eksklusive eksemplarene.
Tidligere har vi omtalt Porsche Design Edition 1 som var basert på en Cayman (SE DEN HER), og det har også blitt produsert en kort serie Design Edition 2 basert på Boxster. Nå er det Porsches bestselger som tilbyr i Design Edition 3, og den følger selvsagt i sporene til sportsbilene.
Basis er en sprek Cayenne GTS og antallet skal begrenses til 1000 eksemplarer. Salget starter i mai, så med stor sannsynlighet er det hele over innen sommeren.
Det er, som navnet tilsier, Porsche Design Studio, basert i Zell am See i Østerrike, som står for spesialitetene modellen varter opp med.
Lava
Lakkfargen er Lava Grey Metallic som hos de foregående design-modellene. Bilens sporty egenskaper understrekes ytterligere av designstriper på panseret og langs sidene og 21-tommers SportPlus alufelger i matchende farge.
Det smakfulle eksteriøret fremheves ytterligere av bi-xenon hovedlys og sotet glass fra B-stolpene og bakover. GTS-logoen er i sort med rød S. Om ønskelig kan bilen utstyres med en hekkspoiler med dobbel vinge uten pristillegg.
Interiøret er utført i sort skinn med røde kontrastsømmer på instrumentpanelet og dørene. Et treeket multifunksjons sportsratt er også blant spesialitetene.
Komforten ivaretas av elektriske justerbare sportsseter med minnefunksjon. Hodestøttene har Porsche-logoer og sitte- og ryggputer foran og bak er kledd med Alcantara. Samme materiale er benyttet i dørtrekk og tak mens detaljer i karbonfiber skaper kontraster.
Gromlyd
Lydbildet i motoren kan forsterkes med en trykknapp, men prioriterer du andre toner er bilen utstyrt med et kraftig Bose-anlegg med 14 høyttalere og 410 Watts effekt.
Eksosbrølet stammer fra den kraftige V8-motoren med et slagvolum på 4,8 liter som fordeler hele 405 hk til alle fire hjørner via en 6-trinns Tiptronic S gearkasse. Omsatt til veien gir det en akselerasjon til hundre på 6,5 sekunder og en potensiell toppfart på i overkant av 250 km/t.
Med på kjøpet får de som investerer i en Porsche Design Edition 3 også et spesielt Porsche Design kronometer med en urkasse i lett titan og metallenke med DLC (diamond-like carbon) coating som matcher bilens interiør. I tillegg leveres et sett med tre kofferter og en dokumentmappe, alt merket Porsche Edition 3.
Europrisen på Porsche Design Edition 3 er 79.100. Litt dyrt hvis det egentlig bare er nye kofferter du trenger.