-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ser frem til at Daewoo blir Chevrolet
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp denne utgaven om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.
Nummer tolv ut på BilNorge er adm. direktør Trond Magnussen i Motor Import NOR AS, importøren av Daewoo som fra 1. februar skal hete Chevrolet – noe importøren gleder seg umåtelig til! Vi stilte Magnussen MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1 Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: Det må bli 2. For det kunne ha gått verre, men ikke mye. Vi er svært lite fornøyd med 2004, det ble mye vanskeligere å bygge opp et ukjent merke enn vi trodde på forhånd. Det har selvsagt også virket bremsende på salget at store deler av forhandlernettverket har blitt byttet ut som følge av kontraktfornyelsene.
2 Hvilken bilmodell i ditt eget program er din personlige favoritt?
Svar: Slik Nubira stasjonsvogn er utstyrt og satt sammen blir den Chevrolets spydspiss på det norske markedet. Det er modellen som i størst grad vil få aksept som en Chevrolet. Kalos er utrolig nok også en miskjent modell, den er på mange områder størst i klassen. Men la meg understreke at disse valgene gjør jeg som markedsmann.
3 Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Hadde vi fortsatt hett Daewoo ville jeg svart null og niks. Men også som Chevrolet vil vi i hvert fall i første omgang være så små at vi neppe blir utsatt for ytre konkurranse. Å etablere seg mot oss blir uansett så dyrt at det neppe er interessant for noen, med et nærmest hypotetisk unntak i Oslo-området.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.