-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lettkjørt Leganza-arving
Epica er den største av Chevrolets koreanske personbiler, med rekkesekser, rikholdig utstyr og ukompliserte kjøreegenskaper.
Først publisert i Bil 2/3 - 2007.
Epica er etterfølgeren etter Daewoo Leganza, og er i utgangspunktet en utfordrer i Passat-klassen. Innvendig er den forholdsvis trang, med bakspeil og frontrute ganske nær førersetet, så følelsen av plass ligner mer en rommelig kompaktklasse.
Setene har vinkelregulering av sitteputene, men putene er i korteste laget til å gi fullgod lårstøtte. Rattet har både tilt og en viss lengderegulering, så du finner raskt en akseptabel sittestilling. Bagasje-rommet har meget akseptabelt volum, men hjulhusene stjeler mye plass, så rommet er ikke lett å utnytte effektivt.
To-literen er kjapp i starten, men et relativt beskjedent dreiemoment – til rekkesekser å være – betyr at fleksibiliteten ikke er imponerende når du på landveien trenger å skuffe på kull ved forbikjøring eller i akselerasjonsfelt. Altså må du sjalte ned i fjerde eller tredje.
Epica er letthåndterlig og lettkjørt, også i betydningen lett på rattet. Det vil altså si at styrefølelsen ikke er den beste. Støydempingen er god, og hjulopphenget gjør en imponerende jobb – så lenge underlaget ikke er av det slemmeste slaget.
Standardutstyret omfatter blant annet seks kollisjonsputer, ABSbremser, rattbetjent radio/CDspiller, klimaanlegg, alu-felger, ryggesensor, cruise control, regnsensor for vindusviskerne, og elektrisk justerbare og foldbare sidespeil.
Med det obligatoriske påslaget for metallic-lakk ligger prisen på 301.800 kroner, pluss leveringsomkostninger til en forhandler nær deg. Med andre ord mye bil for pengene.
Dette er bilen for den som gleder seg over en lettkjørt og ukomplisert bil, men det er ikke bilen for den som søker oppsiktsvekkende design og utfordrende kjøreglede.
Kort om bilen: