-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Chevy i viktig volumklasse
Chevrolet Europa er i ferd med å posisjonere seg i forskjellige segmenter. Deres nye Captiva ser interessant ut, og nå byr de Passat, Avensis og Mondeo opp til dans.
Epica er betegnelsen på en ny sedan i Passat-klassen fra den koreanske produsenten som tidligere lød navnet Daewoo. Den har mål (se tabell nederst på siden) omtrent som en ny Passat sedan og står på en akselavstand som strekker seg 2.700 mm. Utseende virker langt fra skremmende, og med sin moderne Chevrolet profil vil den ganske sikkert finne sine kunder.
Rekkesekser og diesel
Hvor mange av dem som blir norske er relativt usikkert, for bilen skal i første omgang tilbys med en tverrstilt rekkesekser som yter 142 hester. Siden dette høres ut som en lite avgiftsgunstig bil for Norge, er det sikkert en trøst for Chevrolet-forhandlerne at den på sikt også skal tilbys med Chevrolets nye dieselmotor.
Den norske importøren planlegger lansering i juli/august og går for biler med et omfattende komfort- og sikkerhetsutstyr. 5-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men de kan også kombineres med en 5-trinns, eletronisk styrt automatkasse.
Epica og noen viktige konkurrenter:
Modell | Lengde | Bredde | Høyde |
Chevrolet Epica | 480 | 181 | 145 |
Ford Mondeo | 473 | 181 | 143 |
Hyundai Sonata | 480 | 183 | 146 |
Toyota Avensis | 463 | 176 | 148 |
VW Passat | 477 | 182 | 147 |