-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GMs krisepakke: 2 store trucker!
Det er nesten helt tragisk. Da Los Angeles-utstillingen åpnet sine dører i forrige uke hadde GM to store nyheter. Og jeg mener S T O R E. To trucker! Nøyaktig hva de ikke trenger. Ikke overbeviser de spesielt i Detroit heller.
Salget av de store og tunge bilene synker i USA. Og bruktprisen på de gamle modellene synker enda mer. 13,7 % lavere snitt innbyttepris i siste halvår i fjor. Og GM, som klarte å miste nesten 5 milliarder dollar de første ni månedene i fjor, sier at 2006 skal bli The Year of the Truck!
Ford er like klare: 2006 kommer IKKE til å bli The Year of the Truck, sier Mark Fields, den nye Ford-presidenten som i sin LA-tale sa at nå måtte bransjen bråsnu eller dø.
Kjente takter
En ny Suburban og en ny Yukon er ikke akkurat å bråsnu. Og, toppen av det hele, lansere dem i California som vel er mindre stor-truck orientert enn de fleste. Ting kan tyde på at GM har forlagt kompasset et eller annet sted.
Den 2006-øko-tilpassede nye Suburban har en akselavstand på 330 cm og en lengde på 565. Vi er med andre ord inne i Maybach-territorium her. Når du legger på høyde og all den visuelle massen som finnes der, blir faktisk Maybach overdøvet.
Du kan velge mellom 5,3 liter med 320 hester eller 6 liter med 355 hk. Akkurat hva verden trenger. Alibiet er at den minste motoren også kan drives på en etanol-blanding. Nyttig er det også at du kan trekke inntil 4,4 tonn.
Mens denne er i salg nå, kommer ikke den andre nyheten, langversjonen av den nye GMC Yukon, i butikkene før til sommeren. Den får samme akselavstanden som Suburban og karosseriet er like langt. Og akkurat som hos broderen, kan du velge mellom to- og firehjulsdrift. I GMC-utgaven har du mulighet for enda en motorvariant: en 6,2 liter på 380.
Utstyrslisten er selvfølgelig ganske omfattende.