-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GMs viktigste
Det er fortsatt de store pickupene og Full Size SUVene som topper salgsstatistikken i USA. Nå viser GM sine 2015-modeller.
Det kan nok høres ut som en skrivefeil, men GM definerer disse som 2015-modeller selv om vi bare er ni måneder inn i 2013.
Hos Chevrolet heter modellen Suburban og Tahoe, mens GMC betegner sine som Yukon og Denali.
Men skulle tro at interessen for store, bensinslukende monstre var for nedadgående i disse tider med økt fokus på miljø, og amerikanernes frustrasjon over høye bensinpriser.
Men nei da – Chevrolet alene solgte 117.000 av sine modeller i 2012, og etter første halvår 2013, kan de notere seg for en økning på 16 prosent.
Den første Suburban ble lansert i 1935 og betegnes av GM som oppfinneren av segmentet «Full Size SUV», men i dag er det Tahoe som er segmentleder.
2015 Suburban markerer dermed 80-årsjubileum for modellen og er 12. generasjon.
Bilene har fått en del ny teknologi på sikkerhets- og underholdningsfronten, i tillegg til at komforten skal være vesentlig forbedret.
Under panseret sitter det selvsagt V8-motorer. Chevrolet-modellene har en 5,3-liter med 355 hester og et dreiemoment på 519 Newtonmeter, mens de som kjøper en GMC i tillegg til 5,3-literen også tilbys en 6,2-liter med 420 hk / 610 Nm.
En viktig egenskap for amerikanske kunder er at bilene kan trekke tilhengere på mellom 3,5 og fire tonn.
Motorene har «cylinder on demand» som kutter fire sylindre når belastningen er lav for å spare drivstoff, og FlexFuel medfører at de kan kjøres på bio-etanol.
Bilene skal bygges i Arlington, Texas, og dette er selvsagt en stat der interessen for disse bilene er meget stor. De første bilene leveres til kunder i løpet av første kvartal 2014.