-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Chevrolet Equinox ikke Opel-aktuell SUV
Innrøm at den er litt flott å se på. Likevel kan du glemme GMs redesignede Chevrolet Equinox som Opel i Norge, selv om den amerikanske bilen oppsiktsvekkende nok skal bygges med dieselmotor.
Kommer det en Opel-variant av den ompakkede 2018-utgaven av Chevrolet Equinox til Norge?
– Nei er det korte svaret, sier kommunikasjonssjef Stein Pettersen i Opel Norge.
– Det mer omfattende svaret at Opel skal bygge en stor SUV i Russelsheim, som Opels flaggskip. Men jeg tror ikke den har noe med Chevrolet Equinox å gjøre, forklarer Pettersen.
Opel har forsøkt seg med en koreansk/amerikansk familie-SUV tidligere.
Mange husker nok Chevrolet Captiva drøyt ti år tilbake i tid, en GM-bil produsert i Sør-Korea og navnet om til Opel Antara på vei til Europa. Verken Captiva eller Antara ble noen suksess i Norge så begge forsvant rolig ut bakdøra hos importørene.
På den samme plattformen, Theta het den, bygde GM en amerikansk variant under navnet Chevrolet Equinox og satte den i salg i Nord-Amerika sommeren 2005. Det var suksessfullt.
Chevrolet Equinox lever derfor i beste velgående og er akkurat redesignet til tredje generasjon som 2018-modell.
Samtidig benyttet GM anledningen til å kutte lengden til 4,67 meter, slanke den med et par hundre kilo og gjøre bilen langt mer crossoverpreget enn typisk SUV.
Men enda viktigere – og nærmest uhørt i USA – var beslutningen om å lansere Equinox med 1,6 liters turbo dieselmotor.
Det er ikke bare første gang GM gjør det i denne bilklassen, men avgjørelsen vekker oppsikt etter at Volkswagen i fjor høst brakte dieselteknologi brukt i personbiler i vanry ved å ha jukset med utslippsverdiene.
Chevrolet Equinox er så langt solgt i 1,5 millioner eksemplarer, ifølge Automotive News, men dette er slett ikke nok for GM som nå ser et marked for bilen utenfor USA.
Så mange som 115 land listes opp, men intet er sagt spesifikt om Vest-Europa hvor GM i praksis har trukket salget av Chevrolets personbiler for å styrke Opel.