-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chevrolets indiske mini-truck
Det er åpenbart at Chevrolet i hvert fall ikke skal ut av India. 13 konsept- og produksjonsbiler viste de på Auto Expo 2014 i Delhi. Blant annet denne minitrucken, Adra.
Det er ikke mange innfødte som er sitert i GMs pressemelding fra deres forestilling under bilutstillingen i Delhi, India.
Her møte vi for eksempel Lowell Paddock, President og MD for GM India, som var stolt over å kunne «presentere et av de bilmerker som vokser raskest i hele verden».
Og vi møtte ex-Volvo sjef Stefan Jacoby, som ble sjef for GMs International Operations i fjor, med tittel av president, i tillegg til å være executive vice president i GM.
Han kunne fortelle at bilene som ble vist «demonstrerer hvordan vi verdsetter India, og de representerer vårt løfte om å fortsette veksten her».
Hjemmelaget
Innslaget om India kom først da vi fikk lese at Chevrolet Adra konseptet er i sin helhet utviklet og designet av indiske ingeniører og designere ved GMTC-I (General Motors Technical Centre-India) i Bangalore.
Folk som kanskje har sett litt på mye på bilder av amerikanske kompakte trucks, spør du meg. Dette var ikke spesielt verken spennende eller overraskende.
Over grensen
Det som imidlertid er overraskende i en bil utviklet for India, av folk som burde kjenne de lokale forholdene, er at de ikke gikk inn for å bygge en bil på under 4 meter. Denne måler 4,2 og blir, dersom den settes i produksjon i denne formen, straffet skattemessig.
Biler under 4 meter har store avgiftsmessige fordeler i India, og de fleste fremtidsantydninger vi så i Delhi i år, har holdt seg under denne grensen.
Selv om jeg har sett at deler av indisk presse har antydet at denne nok vil bli krympet når (hvis) den settes i produksjon, syns jeg det er vanskelig å se hvordan denne designen skal kunne skaleres ned, uten at det hele blir enda mer underlig.
Fronten kjenner vi igjen fra en rekke av de andre asiatiske Chevroletene, svær grill og hovedlys langt inn i skjermene, og kanskje ser vi litt Kia Soul der bak? Men helheten er US-konsept-CUV.
Det er ikke veldig enkelt å finne noe å bli begeistret over når det gjelder interiøret heller.
La oss ta med, for helhetens skyld, at GM viste en produksjonsnyhet der også: en Beat i hatchback-utgave.