-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mini-Corvette fra Korea
Ray-endelsen er ikke ukjent på GMs drømmebiler. Stingray eller Manta-Ray for eksempel. Nå kommer en tøff liten koreansk Chevrolet med en Ray.
Mi-ray heter en spennende, åpen toseter som GMs koreanske Chevrolet-filial nylig viste i Seoul. Nå påstår de riktignok at Mi-ray betyr fremtid på koreansk, men de lurer ikke oss – her er det minner om gamle super-drømmebiler som skal hentes frem.
Generalen er mer forsiktig, han forsøker å fortelle at bilen skal minne oss om forsiktige biler som Corvair Super Spyder fra 1962, eller kanskje Monza SS fra 1963, men for meg er dette en gjenoppfriskning av heftige modeller som Bill Mitchells Corvette Manta-Ray fra slutten av 60-årene.
Samma det. Her har vi en riktig moderne sportsbil med masse kurver i alle retninger, som imidlertid på en eller annen måte faller sånn på plass, at det blir bra å se på.
Karbonfiber hele veien, med masse lekre innvendige detaljer i børsta aluminium. Når det gjelder drømmebiler som denne, får designerne virkelig boltre seg – særlig imponerer de to ”cockpitene” og setearrangementet.
Det tekniske er ganske morsomt, selv om beskrivelsen ikke er helt utfyllende. Men vi har i hvert fall en el-motor på hvert forhjul - de er på 15 kW hver.
Bak føreren sitter imidlertid en turboladet 1,5-liter med – sikkert – masse hestekrefter, vi blir bare ikke fortalt hvor mange. Den driver bakhjulene via en dobbelclutch-automatkasse.
Men om denne også lader 1,6 kWh-batteriene, aner jeg ikke, det står bare at de lades av regenererende bremsing. (Og en plugg i veggen antar jeg).
Men i hvert fall slår disse el-motorene inn både når det er spørsmål om mer aks, eller når ting skal stabiliseres – da reguleres kraften til høyre og venstre forhjul av en antisladd-computer.
På tross av masse detaljer som mangler i noe som høres spennende, ut sier Uwe Grebe, sjef for GMs Powertrain Advanced Engineering, at komponentene i dette systemet er en logisk utvikling av det GM allerede tilbyr i produksjonsbilene sine”.
Så mens vi venter på nærmere forklaring, får vi nøye oss med å si at Chevrolet, Korea, har kommet opp med en lekker liten drømmebil