-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler PT Cruiser Cabrio
Priser enda stivere enn rammen kan gjøre Mexico-bygde Chrysler PT Cruiser cabriolet til en sjeldenhet på norske veier.
Først publisert i BIL 3 - 2004
Salget av Chrysler PT Cruiser har aldri tatt av her på berget. For folk flest er den for spesiell. Nå forsøker Chrysler å forlenge den retro-inspirerte bilens liv med en cabriolet, og rent visuelt og kjøremessig fungerer forsøket greit. Selv om du ute på svingete landeveier merker at taket er kappet av, holder rammestivheten til kjøreglede i timevis.
Problemet ligger først og fremst i motoriseringen – tung bil med 2,4 liter sylindervolum og 150 hk i basisutgaven får norske avgiftsmyndigheter til å klappe av entusiasme. Her lukter startpris nærmere 400.000 kroner innen bilen når norsk jord. Pluss på 70 hk i GT-utgaven med turbo, og nye 70.000 kroner renner inn i statskassa. Derfor forblir PT Cruiser et sjeldent syn på norske veier, fortsatt forbeholdt de som vil ha noe spesielt, og gjerne eksponere nettopp det. Eller kanskje en godbit for samlere?
Chrysler har valgt å bygge inn noe så sjeldent som veltebøyle. Nesten ingen gjør det lenger, og Chrysler unnskylder seg med at bøylen også fungerer som vindavviser. Vel, den faste bøylen koster sikkert langt mindre i produksjon enn avanserte hodestøtter som spretter opp ved rundvelt. Som vindavviser fungerer bøylen dårlig, og det rommelige baksetet arter seg som en vindmaskin med taket nede. Derimot: Med taket på har PT Cruiser fullverdig bakseteplass og kan derfor innta rollen som et brukbart familiebilkompromiss. Baksetet klappes sammen for mer fleksibel utnyttelse av bagasjeplassen i bilen.
Chrysler PT Cruiser Cabrio:
Pris, fra: ca. kr. 400.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 2429 ccm. Effekt: 81 kW (150 hk) v/5100 o/min. Dreiemoment: 220 Nm v/4000 o/min.
Mål: Lengde: 429 cm. Bredde: 170 cm. Høyde: 154 cm.
Akselavstand: 262 cm.
Dekk: 205/55R16.