-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler Voyager 2.4 LX
Når en kommer fra Sebring er Voyager en skikkelig opptur når det gjelder både komfort og finish.
Først publisert i BIL 6 - 2001.
Amerikanske biler har vært inne i en periode med identitetskrise. Den stadig tøffere konkurransen fra de japanske produsentene, sammen med det faktum at amerikanerne ikke stiller de samme kravene til finish som europeere, har gjort at de amerikanske merkene har forblitt eksotiske på det europeiske markedet.
Chrysler Voyager er kanskje unntaket. Den har vist veien når det gjelder flerbruksbiler og i ny tapping er den mer amerikansk enn tidligere. Det nye interiøret og utformingen av dashbordet gjør at den fra førerplassen oppleves som en van, og du er ikke i tvil om at du sitter i en amerikaner. Den er riktignok produsert i Østerrike, men er av amerikansk herkomst.
Mens Sebring på mange områder ga et meget billig inntrykk, virker Voyager vesentlig mer solid. Finishen er bedre, støykomforten er vesentlig bedre og fjæringskomforten likeså. Selv når den er fulllastet takler den norsk telehiv uten større problemer, men motoren har ikke mye å stille opp med i bakkene. 2.4-literen med 147 hk får slite, og forbikjøringer må planlegges nøye. Skal du ha litt mer krutt, må du nok belage deg på å gå opp til 3,3-liters V6-motoren, eller 2,5-liters turbodieselmotoren som har hele 312 Nm dreiemoment.
Vår bil var en syvseter med to separate seter på midten og en treseter helt bak. Treseteren kan skyves forover slik at du enkelt kan utvide bagasjekapasiteten, men du kniper da kraftig benplassen for eventuelle passasjerer i treseteren. De to setene i midtraden er enkle å ta ut, men tunge å håndtere. Voyager LX kan også leveres som seksseter med seks separate seter.
Sidedørene bak er tunge, og LX-utgaven har derfor elektrisk åpning og lukking av disse. Denne funksjonen kan også styres med fjernkontroll. Utstyrsnivået er det ikke noe å utsette på, bare stabilitetskontrollen mangler.
Voyager er et meget positivt bekjentskap, og hever Chryslers image når det gjelder finish vesentlig. Rimeligste Voyager, 2.4 SE, koster 449.100 kroner.
CHRYSLER VOYAGER 2.4 LX:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 2429 ccm. Effekt: 108 kW (147 hk) v/5000 o/min. Dreiemoment: 226 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 4A.
Dekk: 215/65SR16.
Mål: Lengde: 480,3 cm. Bredde: 199,7* cm. Høyde: 180,3 cm. Akselavstand: 287,8 cm. Sporvidde f/b: 160,0/162,6 cm.
Egenvekt m/fører: 1965 kg. Tillatt totalvekt: 2485 kg. Maks tilhengervekt: 1600 kg. Maks vogntogvekt: 4085 kg. Maks taklast: 68 kg.
Bagasjerom: 440/1290 liter (VDA).
Tankvolum: 72 liter.
Aks. 0 - 100: 16,0 sek
Toppfart: 177 km/t
Forbruk bykjøring: 1,59 l/mil
Forbruk landevei: 0,98 l/mil
Forbruk snitt: 1,20 l/mil
Pris: kr. 518.000,-
Forbruk i følge 99/17/EU. Bredden er oppgitt inkl.speil.