-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En DS blir to nye
DS Automobiles har med seg to nye modeller til Frankfurt. Du får en forsmak her.
Vi må venne oss til at DS-modellene ikke har Citroën som familienavn lenger – nå står de på egne ben og heter rett og slett DS3, DS4 og DS5.
Ikke at det har gitt noen salgsboost i Norge så langt – hittil i år er det ifølge OFV registrert 79 nye DS (fordelt på 49 DS3, 11 DS4 og 19 DS5) – en nedgang fra 177 biler i samme periode i fjor.
Men det fins tydeligvis markeder som gir mer positiv respons, for globalt er det solgt 115.000 av den mellomste DS-en siden lanseringen.
DS4 får en facelift som er inspirert av konseptbilen vi møtte i Beijing våren 2012 - «DS Numéro 9». Jeg skal spare dere for detaljene.
Mer aktuelt er nye, renere motorer (Euro6) for både diesel og bensin, samt ny automatgirkasse.
Som eksempel kan vi nevne PureTech 130 S&S – en tresylindret bensinmotor som erstatter den tidligere 120-hesteren. Effekten er økt med 9 % (til 131 hk) og maks dreiemoment med hele 44 % (til 230 Nm). Likevel er forbruk og utslipp redusert med 21 %.
Crossover
Parallelt med facelift på DS4 presentes en «ny modell» - DS4 Crossback. Denne har tre centimeter ekstra bakkeklaring og er utstyrt med store, sorte hjul og svart dekor som skal få deg til å tenke terrengbil, eller crossover.
Bortsett fra den ekstra høyden og dekoren er det lite som skiller de to modellene.
Vi får sikkert flere detaljer i Frankfurt neste måned, for de «nye» DS4-variantene skal være leveringsklare innen årets utløp.