-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën revolter enda mer
I Frankfurt viste Citroën sin Revolte. I Genève dukket det opp enda mer Revolte, Survolte!
Hvilket bare viser hvor dårlig latinen min er. Mens Revolte nettopp har med opprør å gjøre, betyr ikke Survolte annet enn over-Volt, hva nå det måtte være.
LES: Revolte i Frankfurt
Men siden begge, både Frankfurt-revolten, og Genève-åpenbaringen, viste seg frem på samme dreieskive, må vi gå ut fra at de er i slekt og at det er Revolt like mye som Volt, som er fellesnevneren.
For Survolt gjør opprør mot massevis av det etablerte. Den er barnslig naiv i sin uttrykksform, nesten en slik bil 12-åringene tegner i margen på klassebøkene når de kjeder seg.
LES OGSÅ: Stadig nærmere 2CV
Glem at den er elektrisk, alt kan være elektrisk nå om dagen. Det er uttrykket som er interessant her.
Masse glam, overstadige aksentueringer, finner og andre utvekster – det grenser nesten til rakett her og der – det er ikke slik man bygger strømlinjede såpestykker i disse dager.
Antakelig er dette et skikkelig, tradisjonelt Citroën-statement: ønsker om å flytte grenser og bryte med konvensjonene.
Stor er den ikke, 385 x 187 x 120 cm – med slike mål må den nesten kunne kalles en Supermini, så der bryter den også med det meste. En mini skal ikke være et Buck Rogers romskip! Denne er det.
Vi ser at fronten har den overtatt fra Revolte – en front jeg fant igjen på 70 år gamle Panharder. Lav og med et forholdsvis enormt panser, sammen med solide hjulbuer er den rett rundt hjørnet for tenåringens våte drømmer. Et legeme på hjul som skjærer gjennom luften!
Og med den seriøse hekkspoileren, ”hils tilbake til le Mans!” er motorsportsassosiasjonene også etablert. Dessuten har den jo de samme lys-signaturene (eller heter det signatur-lysene) som Revolte.
Lakken var også spennende. Ikke bare var den to-tone, slik at fargespillet ble veldig levende mellom fuksia og koksgrått, men overflaten på kurvene skiftet også fra blankt til brusha aluminium, slik at spillet i alle karosserisvingene ble ekstra levende der den roterte og roterte og roterte.
Hvis Citroën har gjort som de pleier – der har de meget stolte tradisjoner – så har de bygget en konseptbil som kan kjøres. Og hvis de fortsetter del to av disse stolte tradisjonene, tror jeg ikke jeg ønsker til å stå veldig langt bak i køen når invitasjonen kommer.
Med DS 3 Racingog med fremtidens Survolt skal jeg trekke tilbake alt jeg har sagt om at Citroën er litt forsiktig i Genève. Dette viste seg å bli en av de mest spennende standene på hele utstillingen., med High Rider, med fjorårets Revolte
LES: Vår prøvekjøring av Citroën DS3
SE: Flere fremtidsvyer fra Citroën