-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk mote
Et halvt år etter at den ble produksjonsbil er knusbedårende e-Mehari oppgradert. Av et motehus som er veteran på bil!
I 1996 døde André Courrèges, men navnet på det kjente motehuset døde ikke. Enka, Coqueline, førte det videre, og hun tok navnet til steder grunnleggeren aldri hadde tenkt seg.
For fru Courrèges avslørte seg nemlig snart som er sterk tilhenger av grønn transport, og begynte å vise frem prototyper på rare elbiler.
Bulle kom i 2002, to år etter kom EXE og så hadde vi Zoop i 2006. Av en eller annen grunn forbinder jeg henne også med en Møbelmesse i Milano for ikke altfor mange år siden, men det er mulig at det da bare ble vist noen av de gamle.
Nå kan vi imidlertid presentere en ny. Om ikke helt Courréges – den er vel faktisk mer Citroën, men motenavnet har satt sitt tydelige preg på en bil som faktisk har vært i handelen et halvt år allerede – bare ikke på min radar av en eller annen grunn.
Morobil
Spesifikasjonene er greie, morobil med plass til fire-fem, tre dører, 50 kW, 200 km rekkevidde og med 1300 kg er den garantert ikke noen bombe.
Og så har de altså laget en «Styled By Courreges» versjon. En av Genèves mest sjarmerende biler. Nå går den helt i hvitt, med litt oransje her og der. Rattet er hvitt, hjulene er hvite og det er mye hvitt skinn inni, med markerte oransje kontraster.
Det er hvite tepper på gulvet, og det frostede pleksiglass-taket er med på å bekrefte preget av veldig lyst. Dessuten finnes det selvfølgelig en egen linje spesialtilpasset bagasje, også i hvitt skinn med noe oransje der også.
Showmobil
Men… Såpass mye bagasje for reiser på 200 km av gangen?
Det gjør ikke noe for bilen at de har fjernet den bakerste bøylen heller.
Jeg kan ikke tenke meg at dette kommer i salg, det er vel bare en morsom måte å gjøre oppmerksom på at bilen finnes.
Uansett salg eller ei, denne var allikevel mye mer jordnær enn Lacoste-bilen for seks år siden.
Men for min del må Citroën gjerne fortsette å trekke inn motehus. I motsetning til når andre forsøker slikt, ender ikke disse forsøkene med katastrofe.