-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Ser vi objektivt på egenskaper som plass, komfort, kjøreegenskaper og motor, er det Xsara som trekker det lengste strået. Når vi likevel velger Golf, skyldes det rett og slett at den gir et meget robust inntrykk. Selv om noen vil si at den er sidrumpa, har den tross alt karakter. Forskjellene til Xsara er små og Golf vinner på områder som førerplass, blant annet gjennom meget godt gjennomtenkt ergonomi. Selv om 1,6-literen er noe svakere enn Xsaras 1,8-liter, har den fullt ut tilstrekkelig ytelser og gunstigere forbruk.
For Xsara bør det ikke være noe nederlag å tape vårt subjektive valg. Nydelige kjøreegenskaper, god komfort, sterk motor og detaljer som godt lys og lavt støynivå, taler for Xsara. Men den er skuffende anonym. Vi fikk låne vår testbil i god tid før jul og hos importøren var de litt engstelige for at den skulle bli lagt merke til og at nyhetens interesse skulle være for nedadgående når den offisielle introduksjonen kom. Ingen fare, denne bilen blir ikke lagt merke til! Den er pen, men mangler det engelskmenn kaller "presence". Mot karaktersterke konkurrenter blir dette litt for kjedelig. Hvem hadde for femten år siden tatt oss alvorlig hvis vi hadde sagt at en Citroën manglet karakter?
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data