-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fra konsept til drømmebil?
Det er snart tre år siden Citroën stanset produksjonen av C5 for å konsentrere seg om SUV-er, men nå er det tegn som tyder på at de skal tilbake i den forlatte nisjen.
På Paris-utstillingen i 2016 viste Citroën en lekker konseptbil med betegnelse CXperience, og siden har mange drømt om at denne skulle materialisere seg i en ny toppmodell.
To år senere ble det rapportert at Citroën jobbet med en erstatning for C5 og at denne skulle på markedet i 2020.
Med noen uker igjen av 2020 kan vi nok fastslå at så ikke skjedde, men det betyr ikke at prosjektet er dødt.
Ifølge Autonews Europe har kilder hos Citroën bekreftet at en ny mellomstor modell fortsatt er under utvikling. Og at den blir noe helt utenom det vanlige – nemlig en typisk Citroën.
Nå er markedet for mellomstore sedaner krympet betydelig de senere årene ettersom kunder flest foretrekker SUV-er og crossovere. Men i ett viktig marked er sedanene fortsatt populære – nemlig Kina som i en årrekke har vært et lukrativt marked for Citroën.
Nå vet vi foreløpig lite om den kommende modellen, men den nylig lanserte C4 kan gi oss en pekepinn. Den er litt høyere enn tradisjonelle sedaner / kombier, og stylet med detaljer vi normalt forbinder med SUV-er.
Siden Kina er primærmarked er det rimelig å anta at C5, eller hva den skal hete, vil tilbys som elbil i tillegg til konvensjonelle drivlinjer.
Mye tyder også på at det er i Kina bilen utvikles og vil bli produsert. At kamuflerte biler er observert og fotografert i Kina er en indikasjon på det.
Det blir interessant å se om modellen også er aktuell for vårt kontinent, men det vet vi ikke før Citroën gir oss flere detaljer.