-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën i ny form
Da Citroën lanserte C3 Picasso i 2008 var kompakte flerbruksbiler i skuddet. Nå er det andre boller.
Flerbruksbiler, eller MPV-er som de heter på engelsk, hadde sine glansdager rundt årtusenskiftet. På samme måte som mellomstore sedaner og stasjonsvogner, er de i stor grad erstattet av SUV-er i alle slags størrelser, samt biler i kompaktlassen.
Man kan nok si at de franske produsentene fant opp flerbruksbilen – Renault var vel først med sin Scenic, men siden kom modeller på løpende bånd i ulike formater også fra Citroën og Peugeot.
Selv om C3 Picasso fikk et ansiktsløft i 2012 er den snart moden for et generasjonsskifte. Her er en tidlig utgave knipset under testing, men vi får neppe se den på veien før i 2018.
Mens dagens C3 Picasso deler plattform med småbilene Citroën C3 og Peugeot 207, vil etterfølgeren benytte PSA-gruppens moderne PF1 plattform som skal benyttes i 2008 og den kommende Opel Crossland X.
Opel og PSA skal samarbeide om en serie kompakte SUV-modeller, og da er det en selvfølge at også Citroën er med på leken.
Vi ser av bildene at fronten henter inspirasjon fra nye C3 som i sin tur er inspirert av C4 Picasso.
Det kan virke som Citroën følger trenden og omdefinerer C3 Picasso fra MPV til SUV, slik søsterfirma Peugeot er i ferd med på sine nye modeller.
Vi har også fått et hint om en kompakt Citroën-SUV gjennom C-Aircross som skal vises i Genève om et par uker.
Uansett definisjon vil den ha forhjulsdrift som standard og eneste alternativ. PSA-gruppen har et stort utvalg moderne bensin- og dieselmotorer som kan benyttes i bilen, de er blant de flinkeste produsentene i kampen mot høye CO2-utslipp.
Men de bør rimelig snart komme opp med ladbare alternativer om de skal være med inn i fremtiden – et tett samarbeid med Opel kan være nyttig i så måte.