-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Honda svanger med ny Type R
Tre år etter at Honda stoppet produksjonen av Civic Type R, er de i ferd med å utvikle etterfølgeren. Den blir meget spicy.
Den utgåtte Civic Type R var en bil som krevde en turtallsglad sjåfør for å hente ut de 201 hestekreftene. Rødmerket var plassert helt oppe ved 8000 omdreininger, så bilen egnet seg bedre på bane enn i bytrafikken.
LES: Vår prøvekjøring av Honda Civic Type R
TEST: Festdag på lekeplassen
Høsten 2010 stoppet produksjonen opp, bilen innfridde nemlig ikke utslippskravene i EU5 og kunne dermed ikke selges i de fleste europeiske markeder.
Men nå ser det ut til at Honda-entusiaster har noe nytt å se frem til. Denne bilen er nemlig observert i nærheten av Nürburgring.
På tross av kamuflasjen kan vi se fire fete eksosrør, en lav front med store luftinntak og en kraftig bakvinge. I tillegg skimtes røde bremsecalipere gjennom luftige spesialfelger.
Nye Civic Type R blir vesentlig kraftigere enn modellen den erstatter, vi kan forvente rundt 300 hester. Den blir nok ikke like hysterisk som forgjengeren, for den nye får pustehjelp fra en turbo som nok vil sørge for bra med moment også ved lavere turtall.
Ifølge våre spionfotografer hadde Honda-ingeniørene med seg noen heftige konkurrenter som benchmark under testingen – som Opel Astra OPC, Ford Focus RS500 og Renault Megane RS Trophy.
Vi får neppe se en ny Civic Type T på Frankfurt-utstillingen neste måned, men kanskje dukker den opp i Genève våren 2014?