-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny generasjon Type R
Her er Honda ute og tester neste generasjon Civic Type R. Fortsatt er den godt maskert, men våre fotografer lar seg ikke lure.
Honda-folket har antagelig hatt det mest morsomt da de kamuflerte grillen med nyrene som sender tankene i retning Bayern. Men bilen er så langt fra tysk som den bli.
Dagens Civic Type R kom på markedet i 2016 og er utvilsomt blant de mest lekne i segmentet, selv om den i siste tapning er blitt vesentlig mer komfortabel enn forgjengerne.
I forbindelse med nyeste generasjon Civic lanserte Honda en ny plattform, og denne vil trolig også ligge under neste generasjon, om enn i en modifisert utgave.
En ny generasjon Civic er ventet på markedet om et års tid som 2022-modell, og trolig kan Type R lanseres omtrent samtidig som «melk-og-brød» modellene.
Dimensjonene ser ifølge våre fotografer ut til å samsvare med dagens modell, men det kan virke som en del av de mest ekstreme uttrykkene tones ned. Samtidig får også hekkspoileren en mer moderat fremtoning.
Dette kan være smarte trekk om man vil kommunisere med en bredere målgruppe.
Legg merke til at eksosrøret ser malplassert ut, og det er fordi det ikke blir slik som dette på produksjonsutgaven som tradisjonen tro får rørene plassert i sentrum av støtfangeren – antagelig tre av dem som på dagens modell.
Dermed kan du glemme hengerfestet som den ene prototypen her er utstyrt med her.
Vi får også en titt inn i bilen, og der ser vi at både ratt og dashbord skiller seg fra dagens modell. Infotainment-skjermen sitter her øverst på dashbordet, i stedet for integrert som på dagens modell – trolig for å få plass til en større skjerm.
Motoren blir en videreutvikling av dagens firer som kombinerer VTec- og turboteknologi til en samlet effekt på 320 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Kanskje med lett grad av elektrifisering.
Sekstrinns manuell girkasse og forhjulsdrift blir nok også videreført fra forgjengeren.
Mens dagens Type R produseres ved Hondas anlegg i Storbritannia skal neste generasjon bygges på andre siden av Atlanteren sammen med de amerikanske utgavene av Civic.