-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Type R rett rundt svingen
Til uken er det første prøvekjøring av helt nye Honda Civic Type R i Tyskland – og vi tar turen ned for å se hvor store forandringene er fra den utgående modellen.
Dagens Type R-generasjon fikk ikke leve lenge, ettersom den dukket opp så sent etter introduksjonen av den ordinære Civic-utgaven.
Heldigvis har Honda lært av sine «feil», og er tidlig ute med Type R denne gang.
Det er nemlig bare noen måneder siden vi fikk prøve nye Civic i brød- og smør-utgave.
For å døyve ventetiden på nye Type R, kan du se mange flere bilder av bilen her!
Hva er nytt?
Den nye Type R har samme motor som den utgående, bare tunet til 320 hester (opp fra 310). Fartsressursene i form av 0-100 og toppfart er nok veldig likt den forrige, men litt lavere vekt og økt karosseristivhet sørget for at den nye modellen ble en rekordbil.
For hva hadde vi vel forventet? Selvsagt skulle Civic Type R jakte Nürburgring-rekorder – spesifikt den for fremhjulsdrevne biler.
Forrige modell klarte det (og ble senere slått), og nå har arvtageren gjort det også. 7 minutter, 43,8 sekunder ble den offisielle tiden, i den grad det betyr noe for noen som helst utenfor Hondas fire vegger.
Les også: Honda Civic Type R i Rudskogen-duell mot Ford Focus RS
Skal forrige Civic Type R være noe å basere forventningene på kan vi i hvert fall glede oss til en bil som er hysterisk morsom også på landeveien.
Hva håper jeg selv de har endret på? Litt bedre støyisolasjon hadde ikke gjort noe – og gjerne bedre tuning av eksosanlegg og motorlyd.
Vaskemaskina kan jeg høre hjemme.
På andre siden håper jeg ikke de gjør noe som helst med setene, for de forsetene er kanskje de beste jeg har sittet i – i noen bil noen gang. Det var godt i den forrige Type R, ettersom den var nærmest utilgivelig stiv.
Den nye har fått en ekstra kjøremodus. I tillegg til Sport og R+ – i praksis «stiv» og «stivere» – har den nye nå fått en egen komfort-modus.
Uansett, det er ingen tvil om at vi gleder oss til å finne ut mer om Civic Type R – ikke minst hvordan den kjører.
Er det noe du lurer på om nye Honda Civic Type R? Send meg en melding via dette skjemaet!