-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Takk for nå, Hellerud
Du vet du er kommet til riktig sted når det første du ser på parkeringsplassen er en VW 1600, og så en SAAB 93 ved siden av en Mazda 1500, registrert for nøyaktig 50 år siden. Dette var også Classic Car Show på Hellerudsletta.
Trondheim har hatt gleden av et stort, klassisk-bil show i to år nå. Sist helg ble konseptet rullet ut i Oslo-området – på Exporama på Hellerudsletta nord for Oslo.
Her finner du alle saker fra helgens begivenhet
To store haller stappfulle av skatter på hjul, og ikke en spekepølse i mils omkrets, ikke engang støy fra høyttalere ble vi plaget med. Her var det genuin bilglede på alle kvadratmeterne.
Vi har vært innom noen av dem på disse sidene de siste dagene, og jeg tror nok vi har sett ting som kommer til å bli fulgt opp i BIL i tiden som kommer.
Det er imidlertid ikke bare arrangørene og initiativtakerne som skal takkes for en fantastisk lang-weekend. Alle de klubbene som virkelig har lagt seg i selen var i veldig stor grad med på å løfte det hele.
Det er kanskje galt å fremheve noen spesielle, men Norsk Veteranvogn Klubb hadde virkelig fått til en stand som det skinte av – og som sikkert ga publikum et helt nytt bilde av hva veteranbiler egentlig er.
Og som vanlig gjorde italienske biler masse av seg. Hva er det med slike som gjør dem så ettertraktet som dilla-objekter samtidig som de ikke får det til på markedet?
Så møtte vi en rekke private eiere som kom med resultatet av det de holder på med. Hvor mange kroner som var investert, og hvor mange timer som var brukt kom også her heldigvis i skyggen for entusiast-elementet.
For ikke å snakke om publikum. Til tider mer kunnskap og innlevelse enn selv den største optimist kunne håpet på.
Jeg hørte ingen snakke om hvor mye Miuraen var verdt, men jeg hørte en far fortelle en fem år gammel gutt om en president i Frankrike som het de Gaulle som satt i nesten en sånn bil da noen prøvde å skyte ham, der de sto foran en Citroën DS. Slikt er nesten til å få tårer i øynene av.
Derfor den siste lille bildehilsen fra Hellerudsletta med et lite håp om a) at arrangementet kommer tilbake og b) at flere av dere finner veien dit da.