-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fire blir to
SPIONBILDER: Salget av sedaner og stasjonsvogner har stupt de siste årene, men det står enda dårligere til med todørs nisjemodeller.
I dag er det SUV-er i alle formater som har tatt over for sedaner og stasjonsvogner, og med en rekke nye elbiler i tillegg til eksisterende modeller, må de fleste produsenter redusere i det eksisterende modellutvalget.
Mercedes er blant produsentene som har hatt et gedigent modellutvalg, og de er også en av produsentene som raskest bygger opp et stort utvalg av elbiler i alle størrelser. Nå må de kutte et sted, og da er det naturlig å se på nisjemodellene med begrenset salg.
For eksempel vil nye Mercedes-AMG SL bli deres eneste cabriolet i luksussegmentet, mens C-Klasse og E-Klasse Coupé og Cabriolet skal erstattes av en helt ny modell som trolig får betegnelsen CLE-Klasse og blir lansert i begge karosseriformer.
Vår illustratør ser for seg hvordan en ny coupé i AMG-versjon kan se ut, og samtidig presenterer vi ferske spionbilder av prototyper i begge former.
Trolig kommer begge bilene på markedet mot slutten av neste år som 2024-modeller.
Nykommeren er i stor grad basert på nye C-Klasse men får et mer aggressivt design og slankere lykter for å gi et sportslig uttrykk.
Interiøret vil ha det meste til felles med C-Klassen, inkludert heldigitalt instrumentpanel og 11,9-tommers vertikal infotainment-skjerm som standard.
Drivlinjene blir også overført fra C-Klassen, hvilket primært betyr firesylindrede alternativer med unntak av toppmodellene fra AMG. Det er lite trolig at CLE-Klasse vil tilbys som ladbar hybrid, men mildhybrid-teknologi vil bli standard i alle varianter.