Mercedes-Benz CLS Shooting Break
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz CLS Shooting Break
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz CLS Shooting Break
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz CLS Shooting Break
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz CLS Shooting Break
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz CLS Shooting Break
Datamanipulasjon: Carparazzi©

Mercedes realiserer drømmebil

Mercedes etablerte en ny klasse med sin CLS firedørs coupé i 2004. Nå har vi ferske spionbilder av en lett kamuflert Mercedes CLS Shooting Break.

Publisert Sist oppdatert

Neste år kommer den nye Mercedes CLS Shooting Break på markedet. Første gang vi møtte bilen var på Auto China våren 2010 hvor den sto utstilt som konsept, og denne fikk så bra mottagelse at herrene i Stuttgart raskt bestemte seg for å sette bilen i produksjon.

Se CLS Shooting Break Concept

CLS var den første premiumbilen definert som en firedørs coupé.

Siden har dette blitt en trend som flere har fulgt – Porsche og Aston Martin med sine luksuriøse Panamera og Rapide, og Volkswagen med sin noe mer nøkterne Passat CC som i neste generasjon får operert bort Passat fra betegnelsen.

Den endelige bilen får trolig sin debut på Genève-utstillingen til våren, men her har våre venner i Carparazzi kommet over et nærmest usminket eksemplar på vei ut på en av sine mange testturer.

De har også manipulert frem et bilde som med stor sannsynlighet ligger tett opptil det endelige produktet som vi møter til våren.

Produksjonsbilen er svært lik konseptet som ble vist i Kina i fjor – front og hekk får nærmest bare kosmetiske endringer fra dette. Dimensjonene blir omtrent de samme, noe som innebærer en lengde på ca fem meter.

Selv om CLS Shooting Break får et større bagasjerom enn en vanlig CLS, har design vært viktigere enn praktiske egenskaper hos denne bilen. Det medfører at de som skal ha med seg bikkje, sykkel eller barnevogn bør velge en mer praktisk E-Klasse stasjonsvogn.

Motorutvalget blir det samme som for den vanlige CLS-modellen, med 4- og 6-sylindrede dieselmotorer og 6- og 8-sylindrede dieselbrennere på mellom 200 og 400 hester.

Så blir det spennende å se om AMG varter opp med en toppmodell, for det er vel ingen grunn til at de ikke skal gjøre det.

Powered by Labrador CMS