-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Golf GTI Clubsport
Skreddersydd for Det Grønne Helvete
Volkswagen benyttet sist helgs 24-timersløp på Nürburgring til å presentere en ny generasjon Golf GTI Clubsport – den kraftigste noensinne.
24-timersløpetpå Nürburgring er en årlig folkefest og dermed en velegnet arena for presentasjon av nye biler til en stor forsamling. Allerede fredag kjørte Volkswagen sin avdukingen av spesialmodellen som skal bygges i et begrenset opplag, skjønt de nevner ikke hvor begrenset.
Nå ble dessverre ikke løpet den fartsfestivalen de titusenvis av tilreisende som omkranset den drøye to mil lange banen hadde ønsket seg, for værgudene spilte arrangementet et puss ved å tåkelegge banen slik at løpet ble rødflagget lørdag kveld og aldri kom skikkelig i gang igjen.
Kraftigste GTI
Spesialutgaven er basert på nye Golf GTI, men motoren er trimmet opp til å yte 300 hestekrefter med maks dreiemoment på 400 newtonmeter. Det innebærer en aks-tid til hundre på 5,6 sekunder og toppfart på de sedvanlige 250. Men du trenger ikke stoppe der – med Race pack som tilleggsutstyr når du fartssperren først ved 267 km/t.
Kjøreprogrammene er skreddersydd for GTI Clubsport som sågar har et eget program for å gi maksimal kjøreopplevelse på den krevende Nordsløyfa.
Sammenlignet med en ordinær Golf GTI har Clubsport-utgaven en mer aggressiv front med – for første gang, hold deg fast – belyst VW-logo. Også lyktene i begge ender, fraviker fra de originale.
(saken fortsetter)
Klassiske elementer
Så får du selvsagt egne 19-tommers felger med fem ovale åpninger slik det skal være på en GTI, men du kan også få støpte felger som bare veier 8 kg per hjul om du vil minimere den ufjærede vekten.
Forrige gang VW lanserte en GTI Clubsport var i 2021 da de markerte 45-årsjubileet til den første GTI-en som kom på markedet i 1976. I år er anledningen at Golf kan markere sitt 50-årsjubileum.
Til 24-timersløpet hadde Volkswagen alliert seg med Max Kruse Racing som stilte med en spesialpreppet GTI Clubsport med hele 348 hk. Blant førerne var den svenske rallycross- og racing-profilen Johann Kristoffersson, og bilen tok hjem seieren i sin klasse.