-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishi Colt 1.6
Colt har levd en tilbaketrukket tilværelse og et ufortjent anonymt liv.
Først publisert i BIL 5 - 2001.
Den er slett ingen nykommer, men har mange år på baken allerede. Likevel er den et friskt innslag blant de minste bilene i kompaktklassen. Colten er 25 cm mindre enn for eksempel Golf, noe den også bærer preg av. Plassforholdene kunne vært bedre, og spesielt i baksetet er det trangt hvis de foran er blant de langbente.
Foran sitter man derimot svært godt og rommelig. Forsetene har lange sitteputer og takket være kraftige sidevanger sitter man også støtt. Førersetet har høyderegulering av typen som løfter setet like mye foran som bak. En beholder derfor lårstøtten også om setet løftes litt. Høyderegulering av rattet er standard.
Førerplassen gir på ingen måte noe overdådig inntrykk. Den er nøkter i både design, materialkvalitet og utstyr, men den er praktisk utformet og fungerer meget godt. Et lett og presist gearskift, lett clutch og lett og presis styring bidrar til at Colt er lett å håndtere i trafikken.
Du skal ikke ha forventninger om sportslige kjøreegenskaper, spesielt ikke med vår bils myke Hakkapeliitta Q vinterdekk. Dårlig styrerespons og svakt grep i svingene gjør at Colten ikke trives når den blir presset. Fjæring og demping er lagt på den komfortable siden og forklarer den gode komforten og det relativt lave støynivået.
Vil du ha litt mer direkte kontakt med veiene og bedre styrefølelse, er litt fastere vinterdekk å anbefale. 1,6-literen er ikke blant de sprekeste, men nå skal vi legge til at vår bil var relativt fersk, og rekkefireren vil nok tjene på å få litt flere kilometer. Ved normal landeveiskjøring går motoren både stille og uanstrengt, men det blir til at man tyr til fjerdegearet oftere enn forventet. Bruker du turtallsregisteret fullt ut, vil du oppdage at motoren har både trekkraft og akselerasjon nok når turtellernåla passerer 4000-merket.
Colt 1.6 er ikke blant de billigste i klassen, men med fire kollisjonsputer, ABS-bremser, klimaanlegg, fem års garanti og service inkludert i prisen er den et aktuelt alternativ til for eksempel en tredørs Corolla 1.6.
MITSUBISHI Colt 1.6 GLX:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1597 ccm. Effekt: 76 kW (103 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 141 Nm v/4500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 185/65HR14.
Mål: Lengde: 390,0 cm. Bredde: 168,0 cm. Høyde: 136,5 cm. Akselavstand: 241,5 cm. Sporvidde f/b: 145,0/146,0 cm.
Egenvekt m/fører: 1050 kg. Tillatt totalvekt: 1270 kg. Maks vogntogvekt: 1520 kg. Maks taklast: 80 kg.
Bagasjerom: 240 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 - 100: 10,5 sek
Toppfart: 185 km/t
Forbruk bykjøring: 0,96 l/mil
Forbruk landevei: 0,57 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
Pris: kr. 192.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.