-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ladbare nykommere fra Jeep
Jeep lanserer sine første ladbare modeller på det europeiske markedet. Renegade 4xe og Compass 4xe er snart Norges-aktuelle.
Fortsatt får du fremkommeligheten som kjennetegner Jeep, men som alle andre produsenter må de også tilpasse seg stadig strengere utslippskrav. Nå lanseres Renegade og Compass som ladbare hybrider med tilnavnet 4xe.
Jeep omtaler systemet som en hybridløsning uten premisser og legger til at bilene fortsatt er egnet til å kjøre i alle slags terreng, samtidig som veiegenskapene forbedres med jevn respons og kjapp akselerasjon.
Både Jeep Renegade 4xe og Compass 4xe kombinerer en turbobensinmotor på 1,3 liter med to elektriske motorer.
Elmotorene henter energi fra et batteri på 11,4 kWh som kan lades opp mens du kjører eller gjennom et eksternt strømuttak, enten hjemme med en vanlig stikkontakt, eller fra et offentlig ladepunkt.
Turbomotoren på 1,3 liter leveres i to ulike effekter med enten 130 eller 180 hestekrefter. I tillegg supplerer de to elmotorene (en på hver aksel) ytterligere 60 hk slik at totaleffekten blir 190 hk (Limited-versjon) eller 240 hk (Trailhawk og S).
Med hensyn til dreiemoment produserer den elektriske motoren 250 Nm mens forbrenningsmotoren leverer 270 Nm.
Kombinasjonen av en forbrenningsmotor og de elektriske enhetene gir følgende ytelser: 0 til 100 km/t på rundt 7,5 sekunder, topphastighet på 130 km/t i helelektrisk og opptil 200 km/t i hybridmodus.
Bilene skal leveres i tre utstyrsnivåer – Limited, S og Trailhawk – alle med firehjulstrekk (eAWD), sekstrinns automatisk girkasse og to effektnivåer: 190 eller 240 hk.
Et bredt spekter av utstyrsalternativer er tilgjengelige, med opptil 18 forskjellige eksteriørfarger for Renegade og 22 for Compass. Ytterligere tre farger finnes kun for Compass.
På sikkerhetsfronten er bilene godt utstyrt med blant annet frontkollisjons- og filskiftevarsling, Intelligent hastighetsassistent og gjenkjennelse av trafikkskilt (kun på Renegade) samt parkeringssensorer foran (valgfritt på Compass) og bak.
4xe-versjonene av Renegade og Compass produseres ved FCAs Melfi-anlegg i Italia der Renegade har vært produsert siden 2014.
Jeep er blant merkene med best garanti i Norge - 7 år eller inntil 200.000 kilometer.
De ladbare hybridmodellene er på plass i Norge i september, og prisene er som følger:
Jeep Renegade 4xe Limited | kr 389.000 |
Jeep Renegade 4xe Trailhawk | kr 431.000 |
Jeep Renegade 4xe S | kr 441.000 |
Jeep Compass 4xe Limited | kr 434.000 |
Jeep Compass 4xe Trailhawk | kr 474.000 |
Jeep Compass 4xe S | kr 474.000 |