-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
NFT Concept
Superbil for Metaverse
Det kommer nok til å bli flere av disse, så vi kan like godt lære oss den nye ordboken. Men foreløpig er BilNorge blank på dette feltet.
Raven er et forslag til en superbil – om det i det hele tatt er bygget noen ennå, aner jeg ikke.
Den tilhører egentlig ikke den vanlige superbil-familien heller, for dette er et NFT bilkonsept og det vet vi betyr Non Fungible Token og sender oss plutselig på trynet inn i en verden av blokkjeder og kryptografi i verdileddet – også kjent som Bitcoins.
Hvilket, som du sikkert også vet, gjør deg til en DeFi – Decentralized finance – når du deltar der.
Vi beroliges av folkene bak Ravens hjemmeside med at selv om de har alle disse elementene på plass, så er ikke bilen bygget av algoritmer – riktignok er det mye 3D print her – men av levende, proffe designere og konstruktører.
Bilen er hovedsakelig rettet mot bilkjennere som også har sans for krypto-samfunnet og er interessert i NFT-miljøet som en investeringsmulighet og som ser en mulighet til å anskaffe et statussymbol i DeFi samfunnet.
Bilene blir åpenbart ikke identiske, for prisen kommer til å avhenge av hvor spesielle de er og hvor sjelden den enkelte versjonen er.
– De vil bli designet ved hjelp av den nyeste programvaren, og bli bygget med den nyeste motorgenerasjonen, blir vi forsikret.
Bilen i seg selv er en klassisk toseter, lukket, med motor foran og drivhjul bak. Tradisjonelle proporsjoner og alle de obligatoriske optiske triksene som skal få deg til å forstå at dette går fort.
Den skal veie 1525 kg og V12-motoren skal gi 800 hk ved 8500 omdreininger. Dreiemomentet er på 718 Nm og det hele trekker gjennom en 7 trinns automat.
Så hvorfor ikke en bil som en NFT?
EnnEffTeene er rundt oss på alle kanter for tiden, som musikk eller malerier, som taco eller som dasspapir – så hvorfor ikke som en bil?
Verdien avhenger av det vanlige, etterspørsel, originalitet og hvor unikt objektet er. Så hvorfor ikke en Raven?