-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Mens vi venter på femmeren
Renault har lovet oss en batterielektrisk femmer med retro-trekk. Mens vi venter, har en designer fra Paris fått hjelp fra Renault til å drømme seg frem til sin helt egne versjon av det 50 år gamle ikonet.
Pierre Gonalons, som vanligvis driver med møbler og interiører, tok for seg en gammel femmer og fikk fabrikkens tillatelse til å gjøre hva han ville med interiøret.
Det ble ikke SÅ dramatisk, faktisk hadde det vært akseptabelt i en produksjonsmodell – bortsett kanskje fra rattet som er blitt litt for komplisert med sine korketrekkerkurver.
Han har kalt bilen Diamant – et ganske opplagt navn når man ser på Renaults logo. Rombe er en betegnelse, Diamond er en annen.
Faktisk har det skjedd mer utvendig enn innvendig, med lykter foran og bak med ny form, ny innmat og ny innfesting. Hjulene er fra en Alpine-utgave med noe solgudaktig i sentrum. Lakken er gull over en rosa bakgrunn med noen trick-effekter slik at tonen endrer seg med lyset.
Innvendig snakker vi – i motsetning til mange av hotellinteriørene hans – minimalisme, og nytt er det med et dashbord kledd med et stoff vevd at hestetagl. Lettere innsalg av messing og gull finner du også innabords.
Mekanikken er revet ut og erstattet av noe batterielektrisk – for alt jeg fra en Twizy – for den trenger jo ikke mer. Dette er en bil som åpenbart er laget mer for dekorasjon enn mobilitet. Riktignok har den noen instrumenter og full GPS/infotainment-pakke – i form av et hendig klips til mobiltelefonen din.
Og den obligatoriske avslutningen er at om en måned eller to blir det utviklet en samling NFT-er – inspirert av denne bilen.
Selvfølgelig.