-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mens vi venter på femmeren
Renault har lovet oss en batterielektrisk femmer med retro-trekk. Mens vi venter, har en designer fra Paris fått hjelp fra Renault til å drømme seg frem til sin helt egne versjon av det 50 år gamle ikonet.
Pierre Gonalons, som vanligvis driver med møbler og interiører, tok for seg en gammel femmer og fikk fabrikkens tillatelse til å gjøre hva han ville med interiøret.
Det ble ikke SÅ dramatisk, faktisk hadde det vært akseptabelt i en produksjonsmodell – bortsett kanskje fra rattet som er blitt litt for komplisert med sine korketrekkerkurver.
Han har kalt bilen Diamant – et ganske opplagt navn når man ser på Renaults logo. Rombe er en betegnelse, Diamond er en annen.
Faktisk har det skjedd mer utvendig enn innvendig, med lykter foran og bak med ny form, ny innmat og ny innfesting. Hjulene er fra en Alpine-utgave med noe solgudaktig i sentrum. Lakken er gull over en rosa bakgrunn med noen trick-effekter slik at tonen endrer seg med lyset.
Innvendig snakker vi – i motsetning til mange av hotellinteriørene hans – minimalisme, og nytt er det med et dashbord kledd med et stoff vevd at hestetagl. Lettere innsalg av messing og gull finner du også innabords.
Mekanikken er revet ut og erstattet av noe batterielektrisk – for alt jeg fra en Twizy – for den trenger jo ikke mer. Dette er en bil som åpenbart er laget mer for dekorasjon enn mobilitet. Riktignok har den noen instrumenter og full GPS/infotainment-pakke – i form av et hendig klips til mobiltelefonen din.
Og den obligatoriske avslutningen er at om en måned eller to blir det utviklet en samling NFT-er – inspirert av denne bilen.
Selvfølgelig.