-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini Cooper Cab: Humørsprederen
BMW har truffet spikeren på hodet med New Mini som er med på å løfte konsernets salgsvolum til nye høyder. Interessen for småtassen vil neppe avta etter at den åpne utgaven har gjort sin entre.
Selv om New Mini er vesentlig større enn sin forgjenger snakker vi ikke akkurat om den ideelle familiebilen. Men konstruktørene har utnyttet de kompakte målene godt og fått en passasjeravdeling som til nød kan romme fire, ikke alt for storvokste personer. Foran er det rikelig med plass, og førersete og ratt kan justeres i alle retninger slik at de fleste finner en god sittestilling. Men dersom føreren er over 175cm, er det begrenset hvem som kan sitte i baksetet. Skjønt stort trangere enn i 206CC er det ikke.
BMW kvalitet
Det oser kvalitet av Mini Cooper Cab som har skikkelige seter med god sidestøtte, store og lettleste instrumenter og oversiktlige innstillingsbrytere som er enkle å betjene. En som har kjørt originalen kjenner seg umiddelbart igjen i miljøet, men det hele er modernisert og tilpasset et nytt millennium. Styring og gearskift er meget presise og bilen har et påkostet, sportslig understell som er en mini-BMW verdig.
Mini Cooper Cab er utstyrt med elektrisk drevet kalesje som legges oppå kofferten når du kjører åpent, dog ikke i så utpreget grad som hos New Beetle Cab. Kalesjen kan også åpnes delvis, og fungerer da som et stort soltak. Bagasjerommet er nærmest en vits, riktignok får du plass til en liten bag eller to, men for en lenger reise må hele eller deler av baksetet benyttes for bagasje.
Høy smilefaktor
Bilen er utstyrt med solide veltebøyler bak passasjerkabinen som spretter opp ved et eventuelt rundvelt. Disse er dekket med simpel, blank plast, noe som gir en liten ripe i lakken på vår helhetsvurdering. På den andre side er både vindavviser og bruksanvisning pakket inn i lekre futteraler.
Mini Cooper Cab var den minste bilen i vår cabriolet-karavane, men den som bragte frem de største smilene til både sjåfører og folk vi møtte underveis. En Cooper Cab koster 258.000 kroner mens du får den noe enklere Mini One Cab fra kr 235.000. Dermed blir den blant de rimeligste cabrioleter i Norge.
J | L |
Smart takløsning | Trangt baksete |
Kvalitetsfølelse | Minimalt bagasjerom |
Sikkerhetsnivå | |