-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konturene av nye Corolla
Tokyo (BilNorge): Toyota jobber på spreng med neste generasjon Corolla. På bilutstillingen i Tokyo vises det fram en bil under navnet FSC. Og det er - tro eller ei - designet til den neste generasjon Corolla.
På Toyotas stand i Tokyo står en bil med kodenavnet FSC. Det er neppe tilfeldig at den har fått en av de beste plassene. Og i motsetning til andre fremtidsbiler og prototyper har Toyota valgt å sette bilen midt mellom dagens standardbiler.
Når 1,5 millioner besøkende ankommer de neste dagene, blir de møtt av intervjuere som vil ha deres oppriktige mening om konseptbilen FSC.
Stille som
Den norske Toyota-sjefen Tor I Berge har allerede sett den nye Corolla - på interne klinikker. Han blir påfallende lite taletrengt når han får spørsmålet om ikke FSC viser designet på den nye Corolla.
- Ingen kommentarer, er alt han da sier - men er langt fra uinteressert i å høre synspunkter på bilens form og utseende.
Ledelsen i Toyota har klart gitt beskjed til gruppen som utvikler etterfølgeren til dagens Corolla at bilen skal bli mer sofistikert. Da vil det være mulig å selge den utgående modellen til land med svak kjøpekraft i mange år fremover.
Derfor får nye Corolla også et nytt navn. Etter planen skal denne lanseres tidlig i 2007.
2+2+2
Toyota gjør et stort nummer av at FSC har tre seksjoner. En til fører og passasjer, deretter et ordinært baksete med plass til tre, og bak er det en sone med større fleksibilitet og brukermuligheter enn på de fleste bilene i dag.
Mye av utviklingen skjer rundt plassen bak setene. Toyota mener at dagens biler ikke på langt nær har utnyttet de mulighetene som ligger der: En ekstra seterekke (da som 2+2+2) eller mer fleksible lasterom
Utfordret av Civic
Honda lanserte sin nye Civic på bilutstillingen i Frankfurt. Den satte en ny standard i kategorien friske biler med spennende og annerledes design i Golf-klassen.
Landsjef Kåre Filseth i Honda Norge sier at bilen virkelig har falt i smak hos forhandlerne som har sett bilen. Men enda vet man ikke om bilkundene vil løpe og kjøpe en bil som skiller seg såpass ut fra alle andre.
Gruppen som har ansvaret for nye Corolla har studert nye Civic i detalj. Eksperter påstår at Civic setter en ny standard for hvor mye plass, utstyr og komfort man kan få i en kompaktbil. Toyotas utfordring er nå å gjøre dette enda bedre enn Honda.