-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste Corolla?
For et par uker siden fortalte vi at Auris skal erstatte Corolla, men at det velkjente Toyota-navnet skal leve videre på en ny modell. I Japan har Toyota i dag lekket detaljer om et par nye modeller for hjemmebruk.
At 5-dørsutgaven skal hete Auris er tydeligvis opplest og vedtatt selv om det for mange kan virke rart at Toyota går bort fra et 40 år gammelt navn på biler som er solgt i over 30 millioner eksemplarer i 140 land.
Corolla Axio heter den nye sedanen som nå debuterer i Japan, og som vi antydet fra Paris har den nye Corolla trekk hentet fra Lexus. Se nærmere på fronten, så er du nok enig i den påstanden.
I følge Toyotas regnemåte er dette tiende generasjon Corolla, men hvorvidt dette er bilen som om et års tid kommer til Norge, får vi ikke bekreftet. Det vi derimot får bekreftet er at Corolla Fielder, stasjonsvognen som debuterer samtidig med sedanen, definitivt IKKE skal markedsføres på våre breddegrader.
Motorene i de japanske bilene er på henholdsvis 1,5 og 1,8 liter. De yter 110 og 136 hk og har maks dreiemoment på 140 Nm og 175 Nm – for begges vedkommende ved 4.400 omdreininger.
Standard gearkasse i Japan er en Super CVT-i – en forkortelse for Super Continuously Variable Transmission Intelligent, altså en selvtenkende trinnløs transmisjon. Den er sikkert en medvirkende årsak til at bilene klare seg med litt over halvliteren på mila.