-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Countryman på vei
En ny Mini Countryman ventes på markedet i andre halvår som 2017-modell. Nå begynner den å kaste av seg kamuflasjen.
Vi har vist bilder av neste generasjon Countryman tidligere, både under vintertesting og i varmere omgivelser i Tyskland. Men de bilene var tungt maskert, ikke bare med psykedelisk tape, men også med plast under tapen for å skjule utseendet.
Nå er de sjenerende plastdetaljene og mye av kamuflasjen borte, slik at det blir lettere å danne seg et bilde av det endelige utseendet.
Evolusjon
Selv om vi fortsatt ikke kan se detaljene, er vi rimelige sikre på at andre generasjon Countryman blir en evolusjon fra sin forgjenger, slik vi har opplevd med øvrige Mini-utgaver når de har gått fra en generasjon til den neste.
Unntaket er nye Mini Clubman som la fra seg de spesielle dørløsningen generasjon én hadde, samtidig som den vokste seg opp i Golf-klassen.
Vokse gjør sannsynlivis nye Coutryman også. Den får en ny konkurrent i den kommende Audi Q2, og BMW vil nok sørge for at nye Countryman blir en reell utfordrer til denne.
Mye til felles
Nye Countryman skal dele arkitektur med de øvrige Mini-modellene, den såkalte UKL-plattformen som også benyttes for forhjulsdrevne BMW-modeller som X1 og 2-serie Active Tourer og Grand Tourer.
Motorene blir fra den nye familien med 3- og 4-sylindrede bensin- og dieselbrennere på henholdsvis 1,5 og 2,0 liter.
Og vi har allerede sett et testeksemplar med plug-in hybrid drivlinje, noe BMW har lovet skal komme i de fleste modellserier etter hvert. Kanskje Countryman blir først av Mini-modellene med en slik løsning?
Når det gjelder interiør sier våre kilder at Countryman får en tilsvarende løsning som Mini generasjon tre har, noe som har fått en positiv mottagelse sammenlignet med forrige generasjon med den store instrumentklokka midt på dashbordet.