-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hondas viktigste nyhet
På Paris-utstillingen skal Honda lansere tredje generasjon av sin populære CR-V. Her er de første bildene av modellen som blir svært viktig for den norske Honda-organisasjonen.
Tidlig ute
CR-V var en banebryter i klassen for kompakte SUVer og er i løpet av sine 11 år på markedet, fordelt på to genereasjoner, solgt i et antall av nesten 2,5 millioner eksemplarer. For norske Honda-forhandlere er den selve ryggraden og utgjør nesten halvparten av det totale salgsvolumet.
Honda forteller at personbilegenskapene er ytterligere vektlagt i tredje generasjon CR-V. Tyngdepunktet er senket, sporvidden økt og 17-tommers hjul er standard for å gi mer dynamiske egenskaper i høyere hastigheter på vanlig vei.
Forfinet
Bilen har fått et moderne design med en helt ny toetasjers front som er langt mykere enn i forrige generasjon. Den har fått skulpturerte sider som fremhever skjermbuene mens bakparten er totalt redeseignet.
Dagens CR-V er en av svært få modeller som har sidehengslet bakdør, et argument for enklere tilgang til takstativ og skibokser. På bakdøra satt også reservehjulet.
I nye CR-V har Honda valgt en mer konvensjonell løsning med reservehjul plassert under gulvet i kombinasjon med topphenglset bakdør. Derom vil det nok være delte meninger blant CR-V enstusiastene.
Indre miljø
Innedørs loves vi smartere løsninger både foran og bak. Gearspaken er flyttet for økt komfort i forsetene og rattet har endelig fått fireveis justering. Sidedørene bak er gjort større for å forenkle adkomsten.
Baksetene er delt 40:60 mens ryggen kan legges ned i tre deler, 40:20:40 slik at det er enkelt å frakte lange gjenstander selv om det befinner seg to personer bak. Setene kan også skyves for å prioritere benplass eller bagasjevolum og ryggen kan legges bakover for økt komfort.
Sikker og trekkvillig
Sikkerhetsnivået er hevet. Kollisjonsputer er på plass rund baut mens nakkestøttene foran er aktive i de fleste modeller. Honda regner med at bilen får 5 stjerner hos EuroNCAP for passasjerbeskyttelse, fire for barnesikring og tre for fotgjengerbeskyttelse, så da får den nok det.
Nye CR-V har VSA (elektronisk stabilitetsprogram) med TSA (Trailer Stability Assist) som gjør det tryggere og enklere å trekke en henger.
Og apropos henger, så kan biler med bensinmotor og manuell gearkasse trekke inntil 1600 kg (opp fra 1500 kg) mens dieselmodellen kan trekke hele 2 tonn – opp fra 1,5.
Benin eller diesel
Motorene har ganske like data med de som finnes i dagens CR-V, du kan velge mellom en 2,0-lters bensinmotor med 150 hk (en ny motor basert på den som anvendes i nye Civic) eller den populære 2,2-liters dieselmotorer som yter 140 hk.
6-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men bensinutgaven kan mot pristillegg leveres med 5-trinns automatkasse.
Nye Honda CR-V får sin verdensdebut på Paris-utstillingen om en måned, og kommer til Norge i januar 2007. Vi kommer tilbake med priser og mer detaljert informasjon når dette er klart.